måndag 3 augusti 2009

Skåne

Vi är i Skåne, hos mattes kusin. Han bor i Viken och det är himla trevligt här. Vi går på stranden flera gånger per dag. En kväll skulle matte fota oss. Kusin skulle hålla och husse skulle kalla lite på oss så vi såg lite alerta och ståtliga ut. Man kan väl säga att kusinen inte riktigt var på det klara med hur starka vi var. Vi drog på för fullt och han åkte på stenarna, stenkul tyckte vi.


Häftigt ljus va´! Dom ser genomskinliga ut.
Det fanns lite tid för soffmys också och hos kusinen får man ligga i soffan
Det var Vikens dag när vi var där. På dagen gick lilla hussen och matte och vi till hamnen och tittade på allt där. Det fanns en massa små luddiga hundar som var lite förvånade att se oss där, dom hade nog aldrig sett så ståtliga hundar förr. Matte säger att det var hussarna och mattarna som var mest rädda.
På kvällen var där igen och människorna drack ett glas vin/ öl vid uteserveringen. Vi lyssnade på ett band. Flera människor var framme och klappade oss. Grazia morrade åt några luddtussar men då fick hon bannor av matte. Jag hittade en citronskiva som jag åt upp.

Matte med vinet
I Söndags åkte vi till Ven. Vi fick åka båt, det var sådär tyckte vi. Jag morrade och Grazia baxade in sig under sätet. Motorn dånade på båten. Sen kom en som jobbade på båten och pussade oss lite, han hade två labbar hemma sa han.

Här är vi vid färjelägret
Vi käkade lunch vid en ställe som gjorde getost, vid bordet bredvid satt det 5 st foxterrier och i buskarna 1 st katt, livat värre.

Här åker vi hem , då kunde vi sitta ute, skönt! Grazia gäspar så hon ser ut som en krokodil
Lilla hussen var inte klok, han hittade gelémonster på stranden som han lyfte upp.
Superäckligt!! Men han var glad.
Vi är inte hemma än men snart, först ska vi åka bil i en hel dag...........

6 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Er lillhusse ser ut som en kul typ. Han är bra på att kasta boll va? Jag skulle vilja ha en sån. en lillebror alltså. Men matte säger nej hela tiden.
Jag vill ocks¨å åka till havet. Matte säger att hon har vuxit upp vid havet söder om Gbg. Dit vill jag!

mamma.mormor sa...

M E JÄTTE FINA.KUL ATT TRÄFFA ER ALLIHOPPA IGEN.HA DET BRA NU SÅLÄNGE KRAM:INGELA OCH LALLE

Lix sa...

Åh jädrar i havet vad ni har hållt på! Värsta balla äventyret liksom! :)
Jag vill också ut på äventyr!
Testade ni inte om det gick att äta? Det dära som lilla hussen hittade? Såg rätt lajbans ut tycker jag :)
Puss på er sötingar!

Karina sa...

Ååhh, ni har också varit på semester...visst är det kul :)
Jag träffa också en massa andra hundar...fast som hos er var deras mattar och hussar mer rädda ;)
Kanonhärliga bilder.

Kram i massor

Hunden Liza sa...

Härligt att få ge sig ut på lite äventyr så där.
Vad häftig den "genomskinliga" bilden blev.

Ebba G sa...

Du är en av de vackraste fyrbeningar jag sett på länge. Ah! Vilken färg, vilken hållning och vilken oerhört attraktiv käft!
Antar att din päls är silkeslen och andedräkten... öh, ja,kanske vi inte ska prata andedräkt?
Puss på dig!