fredag 9 oktober 2009

Matte är en komatant




Säger husse ibland. jag vill blogga men matte bara fixar med annat.
Vi åker till klubben och tränar ibland, kul tycker jag.
Vi har varit hos vetten och fått lite kakor och så. Grazia fick två sprutor i nacken men hon märkte ingenting. Mig klämde hon på överallt och sa att jag var en mycket trevlig hund. Hon fattade inte mycket den där vetten. När vi kom i rummet gick jag direkt fram till kakburken och visade att jag ville ha en kaka, men hon envisades med att klämma och känna och kolla i halsen och tassarna. Jag tittade mot kakorna hela tiden men hon fattade inte förrän hon hade klämt färdigt. När sköterskan kom in så talade jag om för henne att jag inte knappt hade fått nån kaka och hon hade kakor i fickan så hon fattade direkt så jag fick!! Grazia hoppade upp och ned så mycket så hon fick sina sprutor sen fick hon gå ut i bilen, märkligt att hon aldrig kan sköta sig. När vi var på klubben i måndags så klättrade hon upp i knät på en som där, pinsamt!


Matte tjatar om att jag ska börja löpa men jag säger bara; jag löper när jag vill!!


2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Hm, vilken syrra! Men det är klart; sitter någon och rumpan passar där i knät så sitter man nog bra om man sätter sig där....

Får ni kakor hos er vette? Jag får bara levergodisar jag, dåligt. Ska klaga på det!

Lix sa...

Haha! Våra mattor är typ likadana! Jag var också hos vetten idag, men jag fick inga kakor... Men massa gos o klapp å mys!
Men asså, det där med att klättra i knän, det ska man göra när man är CC. Så hon gjorde ju helt rätt din lilla slarva till söster ;P