söndag 2 december 2007

Skithelg

På fredagen skulle familjen på hjulbord, knasigt värre, försöka äta från ett bord på hjul. Jag fick inte följa med. Jag fick vara hos mina kompisar Basse och Ymer. Oj vad jag busade!! Jag hade inte tid att göra det jag skulle göra ute utan det gjorde jag på golvet. Matte hade sagt att det var inga problem bara jag gick ut ofta, tji fick hon. När dom kom och hämtade mig så var dom jättetjocka och stönade konstigt, verkar inte vara så nyttigt det där hjulbordet.
På lördagen smet matte och lilla hussen iväg till Globen för att titta på hästar, vad är det för trams. Det går ju förbi massor med hästar på vägen här. Husse fick trösta mig jättelänge i soffan, det var mysigt. Och så kom söndagen, trevlig hemmadag med familjen, näpp! Matte smet iväg igen till Globen, va missade hon någon häst i går???
Nä en riktig skithelg har det varit men jag fick ett öra när matte kom hem så det var väl ok ändå.
Matte ville visa nåt från hästtramset.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenixen
Min matte satt också klistrad och tittade på hästar i helgen - på teven - och allt man hörde då och då var ett "oh vad fint!", "neeej, vad synd!" och "ah, vilken skönhet!" Helt väck, enligt mig. :)

Tass på dig,
Challe

Anonym sa...

Låter som min skithelg. Mamma sov ju så hon missade min kompis och hans husse som kom hit för att ta med mig på promenad. Och det hände BÅDE lördagen och söndagen.
Inte har jag nån sån där husse som kunde trösta heller.
Jag önskar mig en lillebror! Då hade jag nån att leka med jämt!