måndag 26 november 2007

Spöken

Min morrmorr har varit på besök. Hon är så rolig, hon säger att jag inte får slicka henne på händerna och då slickar jag henne på händerna för att se vad som händer. Då pratar hon jätteroligt, bebisspråk säger matte. Hon säger; men lilla flikkan jag sa ju att du inte fick slicka på händerna. Hon låter inget arg eller så, så jag vet varken ut eller in. Hon satt och pussa i luften åt mig då hoppade jag på henne och rev ett hål i handen på henne. Men hon blev glad när hon fick ett plåster av den lille hussen med en drake på.
Fast ibland är hon lite läskig, asså jag ser ju att det är morrmorr som kommer men varför måste hon klä ut sig till spöke varje morgon. Matte säger att det är bra träning inför MHt, vad det nu är för nått. Kolla bilden så hajjar Ni.

Jag får tokfnatt varje gång jag ser henne så här, måste springa rundor och morra.

Idag var min matte riktigt dum mot mig. Jag hade smygit ut på tå i hallen och stoppat in halva mig i kattlådan, skulle precis avnjuta en cocosboll när. BANG. matte slet ut mig i nackskinnet och skrek och gapade, jag blev så rädd att jag kissa på mig lite. Jaja jag vet hon har sagt tusen gånger att jag inte får äta kattcocosbollar men det är ju så smarrigt. Ska nog ta det lite lugnare med det där ett tag. Tuggade i mig några blommor hemma hos morrmorr idag också....... fick inte göra det heller, fast morrmorr gav mig en halv blåbärsmuffin istället det var bra mycket bättre straff. Fast min matte är ändå bäst, hon är ju snäll för det mesta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mormor är nog vadderad för att ni ska träna skydd!!!

Visst är de snåla med de där kattgodisarna! Mamma har skaffat en låda med tak. Öppningen har hon ställt mot väggen med en liiiiten springa så b ara katterna kommer in. Men jag då?!

Anonym sa...

Tjena skönheten.
Den där "morrmorr" verkar vara en mysko men väldigt snäll person.Blåbärsmuffins... mums!
Smaskens med kattbollar oxå, kan sakna det lite grand, för min matte har också skaffat en låda med både tak och dörr... *suck*

Puss på nosen

Karina sa...

Men hörru..snart växer du upp och upptäcker att dom där coccosbollarna inte är goda...utan då ska du ha riktiga ;) Så lyssna nu på en klok gammal dam..inte äta kattskit, då får man inga pussar juh..*s*
Träna inför MH´t på "morrmorr"..hehe...då ska du bara se hur det blir där...jäklar vad man får morra och stå i på dom där..
Skitkul helt enkelt :)

Ha det gött tjejen

Anonym sa...

Ha ha! Tänk vad de små liven får uppleva massa konstiga saker. Men jag har ett litet tips till dig Strega. Sjung en liten truddelutt, för det skrämmer nog bort dom största, mest hemskaste morrmorrnarna ;-)

Kram på er!

Anonym sa...

Va?! Fy vad orättvist! Jag vill också ha kattcocosbollar!
Fast jag har märkt en grej, om man studsar Trebentsfröken på dagis, då ploppar det ut godis ur hans fickor! Coolt va? :D

//Lix