torsdag 1 november 2007

Bra näsa

Matte säger att jag har en jättebra näsa! Tycker jag också, och snygg!
Matte gömmer godis som jag får leta efter, ganska lätt faktiskt.
Och när matte gör svartvatten så vet jag att godiset är däruppe nånstans så jag brukar köra hela repertoaren som jag kan, sitt, ligg, skall. Men jag får bara när matte har sagt ordet först, jäkla taskmört.

Jag älskar kiwi! Jag får slicka i skalet och ibland kan jag få en liten bit. Tänk, jag blir alldeles vindögd så gott är det. Man nästan ser hur jag ler.



Uppfödarmatten säger att jag är stor, 47 cm i manke. Tja, jag kanske blir störst, bäst och vackrast. Matte säger att vid 64 cm får jag leva på gräs och kottar, det gör jag ju nästan redan!
Fast jag får ju märgben förstås, det är gott!
Har varit hos mina kompisar idag. Jag fick på moppo två gånger, den ena när jag hade hängt i Ymers läppar och bitit i hans svans 10.000 ggr. Och den andra när jag försökte ta Basses ben och han morrade och jag morrade tillbaka. Bad idea! matte säger att jag lär mig hundspråk. Jag säger vänta bara tills jag blir vuxen hundtjej då får jag som jag vill. Mohahahaha

3 kommentarer:

Anonym sa...

ohhh...pussvänlig nos. Vi håller koll på er:-)
Kram Annika med flock

Anonym sa...

Hej sötnos
Du växer o frodas ;) Usch, jag hoppas inte att min matte läser detta, för då blir det allt kottar för mig... ;)

Challe

Anonym sa...

Jaaa, sötnos! :D
Matte säger att jag också måste lära mig prata med andra hundar. Men hallå! Snacka är jag bra på, det är bara det att de andra inte lyssnar liksom... :P
Eller så är det för att jag är smålänning... så de hajjar liksom inte vad jag säger? :S