lördag 17 november 2007

Snö och sol

Det var undantagstillstånd i onsdags, där varken gubben eller sonen kom iväg till jobb eller dagis. Dessutom strömlöst i 12 timmar. Det tog 4 timmar för två man att röja vägen (1,3km) från fallna träd. Eftersom vi har både gas och kamin så gick det ingen större nöd på oss.

Den lille svarta växer så det knakar hon väger17 kilo nu. Snygg profil!!


På fredagen var det planeringsdag på dagis och snögubbebygge. Det blev skymning innan det var klar så det blev lite blått ljus på bilden.

Strega måste morra lite åt den när vi går ut sent, den kan ju få liv och hoppa på henne.

Fin lördag med sol. Grabbarna rejsade på åkern med 4-hjulingen. Superkul enligt expertkommentatorn (Ceasar 5 år)


Venus såg lite frusen ut i hörnet på dammen. normalt har vi 2½ meter höga buskar bakom med de är helt nedtyngda med snö.


Venus kommer från Spanien. Conny och jag bilade där 2001, med tält! Efter att luftmadrassen tappat luften 20 nätter i sträck och det dessutom stod en ko utanför tältet på morgonen så togs det in på hotell i Nerja. På kvällen innan middagen så promnenerade vi i staden. Vi gick in i en guldaffär och köpte förlovningsringar. Ringde till min mamma och sa; nu har vi förlovat oss! Hon sa; jag sätter in pengar på ditt konto, köp något bestående i present. Vi köpte Venus, 70 kilo betong!! Hon fick ha säkerhetsbälte på sig hela vägen hem om vi skulle behöva bromsa så inte någon fick henne i huvudet.
Guldaffären på bild nedan!



Jag blev förvånad när jag såg att rosorna har fina knoppar! Det sista som överger en är hoppet! Kanske även gäller rosor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint ni har det med snön! Jag vill också busa i snön, leka ängel och bita i snöbollar. Puss på dig sötnosen,
Challe

Anonym sa...

17 kg?? Sicken liten plutta! Själv väger jag nu 50 kg och fyller två år. Snart är du lika stor och snygg som mig, vänta du bara det blir nog hund av dig med!
/Doriz

Andra 19 sa...

Challe; Du är välkommen närsom.
Doriz: Nu väger jag 19, det går undan. Hoppas att jag blir lika stor och snygg som Du!!

Anonym sa...

Ja men hallå vilken brud! Killarna kommer ju vallfärdas till Andra 19.

Ni får ju dela med er med snön, här är ju bara lera, max lite frost på bilen.

Kram på er!

Karina

Karina sa...

Håller med Doriz...sicken liten plutta ;) Själv har jag väl lite övervikt....oops..men ståtlig ändå...44 kg, det du. Men man får tänka..massan då..*s*

Hörru..kasta hit lite snö nu :)

Ha det gott nu..

p.s mattes syrra prata om två meter snö??