måndag 20 oktober 2008

Fiskarna är i vinterbaljan

Så här började vi på dagen, människorna försökte fånga fisk ur dammen. haha 15 kubik vatten. 6 stora fiskar, 100 små fiskar. Dömt att misslyckas.....om Ni frågar mig.





Sen vart husse smart och började tappa ur dammen då gick det något bättre, fast det låg fisk i slammet (som för övrigt var jättegott)
Annelie och Peter kom och människorna blev lite mer effektiva, jag käkade alger. Rena hälsokosten faktiskt.

Här är dom stora som ska till tanken i källaren. Lilla hussen kom och visade mig en fisk han hade i handen, titta Strega sushi; sa han. Människorna har en fisk som heter Sushi (som hussen och matten har döpt). Det kunde ju inte jag veta så jag blev jätteglad och öppnade munnen, mera käk tänkte jag. Men då kom Annelie och sa ajabaja inte äta fisken. Asså den lilla fisken hade väl ingen saknat och det hade ju kittlat så mysigt i magen.
Mörkret föll och tillslut så hivade husse upp fisk med bara händerna, Annelie tog emot med håven. Peter kutade fram och tillbaka med småfiskar som åkte ut ur filtret. Oj vad dom jobbade, och jag fick inte sova på hela dagen. Så när kvällen kom och magen var full av alger utan sprattel så var det gonatt för min del.
Jag spydde i bilen idag, matte var inte glad. Jag hävdar bestämt att alger är rena naturmedicinen fortfarande.....

Foto: Peter von Backhoff

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det är nyttigt med alger! Det vet väl alla! Möjligtvis spydde du för att matte körde illa....
Mattes kompisar ska tömma sin damm i helgen. Jag får inte hjälpa till! Taskigt värre!!!

Karina sa...

Hejja tjejen...käka på du :) Fast jag gillar gräs bättre ;) Käka och sen kräka...*s* det kittlar gott i kistan..

Kram på dig

Anonym sa...

*skrattar* Alger är skitagott, men jag har också spytt av dom. Tycker de kunde ha undvarat en fiskstackare åt dig iaf...

Anonym sa...

Alger måste vara nyttigt, det är jag övertygad om. Fick du inte någon fisk till det att mumsa på? Då hade det blivit sån där Sushi eller vad de tvåbenta kallar det för.

Anonym sa...

*asg* Fasen vilken skön tjej du är Strega! :D
Hoppas du har en störtgo helg och att du slipper kräkas (ska man bara göra när man ska partytricksa ju! ;P )
Pusspåre! :D