söndag 5 oktober 2008

Husse med kexbyxan

Jag har upptäckt att det växer hundkex i husses byxfickor. Ibland när jag går förbi så bara tjong så sitter nosen där mot husses ficka. Husse brukar skoja och låtsas att han inte har något men vad lurar en corsonäsa, nåting.
Jag brukar spärra upp mina mörkbruna och blinka lite, matte har lärt mig, så får jag nästan alltid ett kex av husse.
Idag har det regnat hela dagen, jättetråkigt tycker jag. Bara ligga och sova i soffan, fast det är ju rätt mysigt åsså.
Igår kväll var det en jättestor pippi med ett ljus på magen som körde runt runt i luften, den lät för himla illa.
Kharmas matte kom förbi och mattarna stod och filosoferade vad det kunde vara. Kharmas matte ringde till Farbror Blå och frågade. Det var en svampplockare som dom hade tappat bort. Asså jag säger bara; ha alltid en corso med Er i skogen så hittar Ni alltid hem (fast utan svamp då eftersom corson alltid äter upp den)
Nåväl vi vet inte hur det gick eftersom den slutade och lysa och flög hem igen. Husse trodde att det kanske var tjuvar i skogen och precis då så ringde hans larmtelefon. Jag sa; åk Du husse jag vaktar här! ja eller hur sa husse, grannen kom tre gånger idag och en gång upptäckte du att det var nån på väg in på tomten. Hmpf ont förtal. Jag såg visst men jag valde att inte kuta runt och skälla (yeah right)
Matte hittade en massa svart trumpeter på tomten. Är det nån orkester som har åkt förbi och tappat dom?? Hon ska äta dom sa hon, jag sa gör inte det Du kommer att bryta av en tand som jag och det var inte roligt. Matte bara skrattar och vill inte tala om vad det är (nää jag vill gärna behålla dom)

3 kommentarer:

Anonym sa...

*skrattar* Ja, de där tricksen utövas flitigt här. :) Jag brukar få byta godisficka ibland för att få honom att använda nosen mer.

Vad är det med Corsos och svamp?? Var ute en kort sväng med Calle, han blir så exalterad när jag peppar honom att söka efter dem att han nästan går upp i småatomer! Sen fick han världens corsoryck så det bar yrde trattkantareller. Jojo.. Det var det svampstället det...

Karina sa...

Godis-i-fickan-trixet...hehe

Kram bruden

Anonym sa...

Min matte har sån godisjacka! Jag brukar putta på den när jag svälter (Ofta, kanske därför hon är lite "rund" /Matte)