söndag 9 november 2008

Ute på turné

Nu har vi åkt bil, jättelångt, längre än till Nynäshamn. Vi har varit i Halmstad. För att jag ska få en lillasyster, yiippee!! Jag fick sitta i bilen mest hela tiden men matte fixade grisöron och ben och grejor och sen stannade vi flera gånger så jag fick springa lite. Ja lilla hussen behövde också springa sa matte. Mina människor fick gå in till valparna och jag vaktade bilen . Men dom tog lite bilder och visade mig, visst är hon söt!!
Hon ska heta Grazia, fint namn tycker jag. Jag är såå stolt och jag ska ta såå väl hand om henne.
Tack Anne-Lee , Siv och Olle för Er gästfrihet. Vi kommer numer alltid semestra runt Halmstad för att få äta Sivs goda kakor igen. Grazia kommer från In Futuro.

Sen bar det iväg till Halmstad för att bo på hotell. Ett jättebra hotell för dom tog emot hundar kolla bara vad fint vi har det. Hotellet heter Amadeus. Människorna skulle gå ut och äta och jag vaktade bilen så länge.
På lördagen skulle vi åka hemåt igen men människorna skulle titta på husvagn på vägen. Jag skulle bli en camphund sa dom. Hmm låter skumt. Vi åkte till ett hus och där stod det en husvagn. Snarare ett julhus tyckte jag, ett hus på hjul. Dom tittade och tittade och jag och lilla hussen sprang hit och dit för att det var så skönt att röra sig bara. Och tänka sig dom köpte den!!
Men den kunde inte åka hem själv så bilen fick dra den hela vägen hem. Jag och lilla hussen kollade så att den hängde kvar. När vi kom hem så blev jag tokglad och sprang rundor. Borta bra men hemma bäst. Min lilla syster kommer första helgen i dec.

8 kommentarer:

Sofie sa...

Ååå vilken söt lillasyster du ska få!
Lite avis faktiskt!!!

Anonym sa...

Jag vill oxå ha en lill... ebror... För då kan vi spana på tjejer tillsammans, kan ju liksom inte göra det med en lillasyster ju! ;P
Matte tyckte lillasyster var supersöt, tycker jag med för hon är blå å blå är fin! :)
Matte säger att jag också ska bli camphund när jag får min lillebror om typ sjuhundraåtta år... :)
Hare gott!

Anonym sa...

vilken go liten syster du ska få Strega :)

Anonym sa...

Matte berättade att du ska få en lillasyster. Livet är orättvist!!! Jag vill också få ett syskon!

Tack för grisen! Du är riktigt snäll du! Så jag tror du kommer bli en bra storasyster faktiskt. Och tänk när ni blir camphundar, då är ni två som kan vakta rullhuset ju!

Anonym sa...

Ohh, vad fuskigt, jag vill också ha en lillasyster. (Även om jag har fullt upp med att skenvalpa för tillfället så jag har adopterat en mjukdjurs-bläckfisk som det står "made in china" i botten på).

Anonym sa...

Vilken lite gosenos till syrra du får :) Ta väl hand om henne!

Karina sa...

Woaw, en lilla syrra...hon är supersöt :)
Matte säger att det sög till i valptarmen nu...hehe..i min med.

Kram

Anonym sa...

Nej vilken sötnos till lillasyster du får. Lite avis blir jag allt nu. :)
Jag har börjat att tjöta till mig en lillebror/lillasyster jag med...De "vuxna" funderar dock fortfarande...
Challe