söndag 23 november 2008

Det har varit en lååång vecka

Lilla hussen har varit sjuk, ja matte också för den delen. Lilla hussen bara låg i soffan och kräktes, han var inget rolig alls. Jag var lite orolig faktiskt såg jag låg också där för att hålla ett öga på honom.
Matte ringde till någon som upplyste henne om sjukdomar och sånt och hon sa att vi skulle åka till doktorn. Vi packade in oss i bilen och åkte. När vi kom fram till huset där doktorn bodde, vilket stort hus han hade, så kom våra bästa vänner J&S dit. Dom jobbade där sa matte. Dom fixade så jag och bilen fick stå varmt, Tack snälla ni! Jag låg och vaktade(sov) bilen som bäst när husse kom tillbaka, utan matte och lilla hussen. Dom fick sova över sa han, varför skulle dom sova över hos doktorn? Han kanske var mörkrädd. Jag tror att han glömde matte och lilla hussen där. Vi kom hem mitt i natten och husse somnade direkt, men inte jag. Jag sprang fram och tillbaka och pep i husses öra, nu räcker det, nu åker vi och hämtar dom. Men husse tyckte inte det......Dagen efter så var jag lite trött faktiskt men vi skulle byta däck på bilarna husse och jag. Husse bytte och jag lekte; smyga iväg från husse-leken. Tillslut tröttnade husse på att leka den leken så han hämtade några fällar och så fick jag ligga där.
Vi åkte tillbaka till doktorns hus och nu kom husse ihåg att ta med dem hem!!
När jag hörde matte så blev jag varm i corsohjärtat, min matte!
Lilla hussen berättade att han hade fått en slang i armen, huwa, matte brukar använda slang till att vattna mig med. Dom hade stuckit honom med nålar också, vilket plågeri. Men han var piggare nu iaf, han pratade hela tiden som vanligt.
Vi hann ju inte mer än hem så började matte att kräkas, kunde dom inte ha fixat henne på en gång i doktorshuset???
Jag passade noga på henne så inte husse skulle köra iväg med henne också. Nja när husse jag käkade lite kex i köket så kollade jag nog inte så mycket. Fast då hade jag ju koll på husse istället.
Tillslut så reste sig matte ur sängen och började vara som vanligt igen.
Skönt!!
Nu är det bara två veckor kvar till lillasyster kommer.....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses! Glömma matte å lilla hussen? Är du säker på att inte hussen var lite sjuk också? Annars skulle han ju inte glömt de, ja om han varit frisk menar jag...
Du verkar haft fullt upp tjejen! Värsta bra du är asså! :D
(Matte ser framför sig - stackars
lilla hussen med en trädgårdsslang instucken i armen... och fnissar lite ;) //matte)

Just det! Se till att din matte kommer ihåg att ta med blixtburken när du hämtar din lillesyrra, hälsar matte (å jag! För jag vill med se!) Kraaaaaaaaaaaaaaaam!

Andra 19 sa...

Husse såg också slangen framför sig med Gardenakoppling och allt. Lilla hussen har ju armar som trädgårdsslangar juh, huwa

Anonym sa...

Skönt att ni är friska nu! Bara två veckor kvar, spännande och jag är inte alls avis...

Anonym sa...

Glömde han matte och lillhusse?! Sicken husse du har!
Tur att du såg till att ni hämtade dem igen. Vad hade de gjort utan dig??
Hoppas alla mår bättre nu.

Anonym sa...

Uche, inte roligt att vara sjuka. Hoppas att alla mår fint nu i familjen.

Anonym sa...

du är bra du syrran!! både min matte och husse sov också i doktorhuset..i fleeera dagar:´( så fick vara hos gammelmatte..sen när vi äääntligen var och hämta matte o husse så hade dom med sig något väldigt litet..dom sa att det var våran minihusse men tyckte det verkar skumt:S matte hade ont i magen så kommer dom hem med minihusse..men han är så söt så det gör inget:) fusk att du är så mkt stöörre än mig syrran:( måste nog ta mig in i foderskåpet så jag blir stor som dig;)du kommer få en riktigt fin lillasyster:) vill oxå haaa! ska komma o kidnappa henne hihihi