tisdag 24 mars 2009

Skåne

Vi har varit i Viken hos mattes kusin. Han bor i ett område med flera hus, så Grazia och jag har skällt och vaktat lite extra. Matte sa att vi inte fick skälla på grannarna, så då slutade vi.
Annars var det jättemysigt, hela tomten var inhägnad så vi kunde kuta som vi ville. Första kvällen fick jag hänga med Caroline till stranden, själv, det var mysigt.
Matte var inte så impade av oss, när vi skulle sova. Matte och lilla hussen skulle sova ovanför trappan och husse nedanför trappan. På kvällen ville inte Grazia gå upp för trappan, hon satt och pep nedanför. På morgonen ville inte jag gå ner, men till slut tog jag mod till mig. Sen sov vi där nere hos husse resten av tiden. Det är kusins dotter Caroline som har tagit korten.
På söndagen så klev vi upp jättetidigt, jag , matte och Caroline. Vi skulle åka på utställning i Malmö. Det gick jättebra för mig, jag vet att matte blir lite ledsen när jag blir så där låg så jag sträckte på mig lite extra. Och det gjorde susen. Jag vann min klass och fick CK, matte var överlycklig. Sen blev jag 4:e bästa tik, matte höll på att gå upp i atomer. Hon pussades så jag höll på att bli dränkt i matteslem. Så här sa domaren:
Corr. size & format, enough bone, typical fem. head. a little soft back, corr. tailset & carrige, well dev. chest, typical quarters angulation & movement, typical coat, color & temprament
Tack Pia C för bilderna

Men det var ju nån det var synd om, syrran. När vi lämnade henne hos dom andra så rasade hennes värld. Hon satt på golvet och ylpep hela tiden, stackarn!!
Kolla bara vilken olycklig valp

7 kommentarer:

Karina sa...

Grattis Strega, till finfint resultat och kritik :)

Lillsyrran ser inte glad ut...;)

Ha det gott
Daffie med familj

Anonym sa...

Grattis! Skitkul att du får så bra betyg!!! matte är nog jättestolt. Min matte sitter mest och asgarvar åt sista bilden. Tänk att man kan vara så olycklig......
Stranden. Saknar min strand. men vi ska snart dit och hälsa på säger matte. Bara det blir varmare i vattnet.
Sen undrar matte var den där avstängningsknappaen för skällandet finns....

Anonym sa...

Grattis snygging!
Asså matteslem får man nog stå ut med lite grann, jag tycker det är rätt mysigt ibland. Fast säg inte det till nån, jag är ju typ machokille ju! ;)
Matte hälsar att sista bilden är alldeles... "åååååååh!" :)
(Jaa, vilken underbar bild! //matte)

Anonym sa...

STORT Grattis till placeringen i söndags!!
Kul att träffas också om än kort ;)

Andra 19 sa...

Karina: nä hon var ledsen
Katta & Doriz: Hon kan se såå lidande ut. Matteblicken, det är den som stänger av skällandet.
Lix: Jo man står ju ut eftersom det är så sällan.

Tack för alla grattis!!

Andra 19 sa...

Å Milla glömde jag; Det var kul att ses hoppas att det blir snart igen

Anonym sa...

Fina fina favvo tjejen, va duktig du är!
Stort grattis!