tisdag 17 mars 2009

Tack för att Ni finns

Mina älskade hundar!
Ni lyssnar på mina funderingar och håller alltid med.
Vi sover ihop i soffan, men om jag sover för länge så kommer det ett huvud på min hand (Strega) eller ett jättehopp i knät och slickar i ansiktet. (Grazia)
Ni ser till att vi kommer ut ordentligt.
Ni har koll på matlagningen.
Ni följer med på toaletten som sällskap.
Ni äter broccoli, under vilt grimaserande för att göra matte glad (eller i brist på annat)
Ni vaktar mot inkräktare, grannen, postbilen, DHL, rådjur, spöken, matte som speglar sig i fönstret och en massa annat farligt.
Ni kan slicka ett helt köksgolv rent.
När man ska klä på sig har man alltid minst en corso i byxorna.
Ni älskar att pussas och mysa.
Ni snor alltid nåns strumpor som ligger och skräpar.
Ni slicker gärna mina ben när jag har duschat så dom ska lukta bättre.
Ni delar gärna apelsiner med mig.
Ni talar om när det är vildsvin ute genom att springa först in.
Ni kan ha kontakt i tjugo minuter i sträck om rätt motivation finns.

Ni är världens finaste!
Älskar Er så!

/Matte

7 kommentarer:

Anonym sa...

<3

Anonym sa...

Vad hade vi gjort utan våra flickor? Jag tänker ofta på hur lyckligt lottad jag är som får dela mitt liv med Doriz. Framförallt vet jag ju att hon räddat mitt liv. Med henne har jag tom livsglädje trots min svåra sjukdom. Att varje dag vakna och se hennes trumpna underläpp gör att jag alltid vaknar med ett leende på läpparna. Inte illa!

Anonym sa...

Gulligt :)

Anonym sa...

Gulle du!
Jag har bara en corso i byxorna än så länge... Men fasen vad jag garvade när jag läste den meningen!
Kram vännen!

Anonym sa...

Så underbart! <3

/Leo och Texas matte

Karina sa...

Blir glad när jag läser det :)

caroliiinen sa...

Haha.. Sjukt gullig text, höll på att dö av garv. Riktigt rolig :)


Caroline