fredag 13 mars 2009

Träning

Syrran går ju på kurs för att lära sig att kontrollera matte. I går var vi där, jag sitter i bilen och vaktar och kollar lite på vad dom gör så att jag kan komma med lite bra tips sen.
I går skulle Grazia gå med matte på slakt koppel med kontakt över en burk med korv. Matte klarade det galant. Hon tittade inte ens på korven, eller var det Grazia som inte skulle titta. Hon är rolig, syrran, helt plötsligt när dom tränade så hoppade hon i en snödriva och började gräva. Det var bergis en sork där. Matte säger att det inte var det för att det var asfalt under, men vad vet hon....Ute på åkern här hos oss kan man jaga sork även om det är 3 dm snö, man hör dom springa under marken och sen, ett jättehopp, men det komemr aldrig upp nån.
Vi har gått med lilla hussen och visat honom alla djurspår. Vi hittade katt, älg, rådjur, räv, hare, cane corso, schäfer, vildsvin. Asså spåren inte djuren. Lilla hussen var imponerad att vi kunde så många djur, fast vi känner ju lixom lukten också det gör ju inte människorna med sina små näsor.
Nu ska vi iväg på middag så vi skriver mer en annan dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Asså det är ju värsta bra att syrran din får lära sig kontrollera matte. *Viftar på svansen*
Jag antar att du har en hel del bra tips att komma med så då kommer hon bli en riktig mästare på det sen. :)
Jo, asså det där med luktsinne, det är både bra och dåligt när man här hund har jag listat ut, man känner ju massa dofter som inte de tvåbenta kan klara av, men så finns det en stor nackdel med det. *Suckar deppigt* Jag säger bara "husses strumpor". *Ger en lite drogad och förtvivlad blick till* Hoppas ni får en fin helg. *Viftar på svansen*

Anonym sa...

Fasen, jag skulle behöva gå kurs med matte. Så hon lär sig lite disciplin, jag får ju typ aldrig blogga numer... Hon bara är skitatrött och gnäller... Som jag, säger hon... Men jag gnäller typ aldrig, fast jag är trött ibland... ;P

Karina sa...

Wow, kurs vad kul...lite avis...vill också gå ju.

Sorkar är kanon kul eller hur ?

Kram från en trött Daffie som hade fest i helgen igen...jepp, min kompis Jagga med familj kom hit...kanon kul hade vi :)