måndag 7 juli 2008

Ingen poppis corso

Idag har det regnat hela dagen, urtråkigt. Matte kom på att hon och jag och lilla hussen skulle ta bilen och hämta posten iallafall. Så det gjorde vi. När vi kom hem så hade ju matte dom där roliga gummistövlarna på sig och jag bet i dom som jag alltid gör, jag får alltid skäll men kan inte låta bli. men den här gången gick det inget bra. Matte ramlade. Hon plöjde genom gruset på magen så det såg ut som en björn hade slagit en älg på grusgången. Jag smög upp i skogen och avvaktade. Matte ylade och det skvätte vatten ur ögonen, lilla hussen började se lätt hysterisk ut. Sen kravlade hon upp iaf. Hon ropade på mig men jag var jättelåg, jag visste inte om hon var arg på mig, jag visste ju lixom att det var mitt fel, men det var hon inte. Sen kom grannarna på fika och Lena tittade mig i munnen och fick se att en tand var av. Matte som var ledsen sen tidigare blev ännu ledsnare nu. Hon började ringa runt till djursjukhus, men det gick inget bra så hon får ringa igen i morgon (Ringde till Södra djursjukhuset men deras tandläkare hade semester, jättelänge. Måste ju ha ett tandintyg om den ramlar ut. Och naturligtvis kolla om det går att göra något). Jag har försökt att ge matte alla mina leksaker som tröst men hon kunde inte ens gå ut med mig, det fick husse göra........
(Jag dök ordentligt, trodde att jag skulle ramla baklänges men hamnade på magen så jag har vridit mig rätt rejält och skrapat knä, armbåge, händer ) Förresten blev Kharmas morsa bästa veteranschäfer på WDS utställningen, det var kul!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Attans! Hoppas inte matte gjorde sig allt för illa och att tanden inte trillar ut eller behöver lagas!

Anonym sa...

Jag brukar tackla omkull min matte, det är kul! :D
Fast jag vet inte vad som hänt... hon typ sitter fast i marken nuförtiden... Å ibland flyttar hon på sig jättesnabbt! Värsta taskiga liksom!
Tur att det bara var en gadd där bak som rök, för tänk vad konstig du sett ut om det var en framtand!
Hare bra sötnöt! Matte skickar massa kramar till din matte. Ni får en corsopuss av mig båda två! *smaaaaaaack*