tisdag 8 juli 2008

Nu har jag bara 41

Matte får blogga idag för jag är inte riktigt redig......
Det blev akut tid på Bagarmossen idag för att kolla tanden. Inget att snacka om sa vetten; den ska bort. Dom tog Strega direkt och sprang iväg med henne; kom tillbaks om två timmar sa dom. Sagt och gjort vi åkte och handlade , jag och Ceasar, kom tillbaks efter 1 ½ tim. Då var hon precis klar. Tanden var borta och allt hade gått bra. Tandintyg skrevs och även intyg på sederingen eftersom vi skulle ha tävlat i helgen. Det blev inget med det, 7 dagars karens på sövningsmedlet. Jag hade inte gjort det ändå eftersom jag vill att hennes första tävling ska var trevligt och inte att hon ska ha ont i munnen. Något slirig kom hon då ut, viftade lite men var rätt mosig. In i bilen och hemåt. Vi tankade på vägen och Strega försökte skälla på en gubbe, men hon lät full när hon skällde:-). Väl hemma tog hon tre steg och somnade sen på gräsmattan. Fick övertala henne att gå in och lägga sig istället. Hon har nu sovit två timmar på soffan och är lite piggare. Hon visar att hon vill ha något att äta men inte förrän i morrn sa vetten. 2100 kr fattigare men tack för att man har försäkrat annars 5100:- huwa.
Som tur var så var det en kindtand P2 och inte en huggtand, hur det har gått till? ingen som vet, men det satt ingen tand i mina gummistövlar iaf.

1 kommentar:

Karina sa...

Hoppas du blir piggare snart och även matte.

Kram i massor från oss