torsdag 3 juli 2008

Jätteutställning i dagarna två

Ja jämrans vad vi har kutat matte och jag. Först var vi i Almare-Stäket. Det var moln och sol om vartannat och till och med några regnstänk. Vi vänta och vänta och vänta, skittråkigt tyckte jag. Sen kuta vi och fick ett rött band som betyder Very Good. Dom som fick rosa band (lyllosar) fick Exellent och gick vidare till kokurrens. Så matte och jag softade och hade bytt koppel och allt när dom helt plötsligt ropade på mig. Vi for in i ringen med fel koppel och allt och nummerlappen i handen. Det måste var 4 rosa men var bara 3 så då gick den bästa röda vidare dvs moi. Vi fick ett 4:e pris och matte var alldeles darrig efteråt. Det var en lååång dag och sen stack matte ut och svirade på kvällen med några italienare. Jag önskade att jag också hade en dejt med en italienare en speciell, han blev finast av alla, kolla bilden, mmmmm. Fast han bor ju i Italien.
Buba

Och här är jag


Min kritik:

Good size. Feminine head. Good expression. Well placed eyes. Rather good ear carrige. Black pigmentation. Well built body. Very good in all parts. Moves quite well. A bit white on chest and feet. Good temprament.

Tror Ni matte var snygg kl. 06.00 i morse, näpp. Hon kom hem kl 01.00 det vet jag för jag sprang ut och pinka då. Nåväl in i bilen, jag ville inte ha frukost, för tidigt helt enkelt. Matte mumlade om kaffe, knäppgöken. Det var jättelång kö så matte körde en annan väg och lixom slajdade in på ett bananskal till en parkering. Så vi knallade och gick tills vi kom fram till stora huset. Där var det en sån där som brukar ge mig kakor (veterinär) men jag fick inga, hon klämde mig i rumpan, ohyfsat. Sen vänta vi och vänta och väntade så var det vår tur. Då skulle domaren käka lunch, puh. Jag började tröttna. SEN var det vår tur, men se då ville inte jag längre. Så jag hoppa, bet i kopplet, ställde inte ned ett bakben. Matte var inte imponerad men hon förstod. Som grannen sa: hon vet ju att hon är snygg, hon behöver ju inte flina upp sig varje dag. Domaren pratade som Buba, han kallade mig för bebe. Det blev rött igen men den här gången var det tillräckligt många rosa så vi packade ihop. Min kritik:

Good show condition. Correct bite, correct front. Would better balance between leg and body, should have better back (veterinärens fel), close behind when she moves.

Undrans om han hade alla hästar i stallet. Matte såg ut som ett sviskon hela dagen och när vi kom hem så sov vi en stund, det var skönt. Nu är det hårdträning som gäller säger matte. För snart ska vi starta i lydnadstävling undrans om jag hinner få ordning på henne tills dess??

Förresten blev det inget Åland för mig för lite antikroppkakor i blodet.....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!!

Karina sa...

Woaw..vilken fin kritik och vilken dag...4:a inte illa pinkat mot en massa andra italienare :)

Vet du jag e glad att jag inte e KRAV-märkt. Skulle dö av tristess av alla den väntan du stått ut med.

Kram i massor från oss

p.s ja, det var verkligen trist med vårat vindskydd.

Anonym sa...

Du kan få en dejt med mig juh!!/Branco

Andra 19 sa...

Katta: Tack!
Daffie: Tack jo det var träligt.
Branco: Snuttjulle klart jag vill!!

Anonym sa...

Halloj!! Tack för grattiset - det är hur underbart som helst!!

Rött band är superduper ju, ses kanske på fler tillställningar?

Mvh Milla Suedicca's kennel

Anonym sa...

Grattis snygging! :D
Matte undrar vad vetten gjort för fel?
Fast jag håller med grannen din, du vet ju att du är snygg varje dag så liksom... orka tala om det för alla å flina upp sig hela tiden ju! :P

Andra 19 sa...

Milla: absolut det vore kul jag gillar skåningar vettu:-)
Lix: Matte säger att vetten gjorde nog inget fel, jag kanske var lite ung. Äsch mera kakor till mig.