tisdag 24 juni 2008

Helgen som varit

Det har varit mycket i helgen! Först var det midsommarafton, eller ätajättemycketdagen som jag tyckte det verkade. Det dukades fram ett helt bord med mat och mina människor sjöng flera gånger och drack en skvätt efter varje sång, dom måste ha blivit torra i halsen. Fast det luktade apsvett det där dom drack. På förmiddagen innan alla mat och sång så åkte vi till Sorunda. Där var det fest och massor med hundar, supersnabba och små och stora (nåja jag var nog störst) och den där ljusbruna som bor vid vår väg (Tollaretiken). Människorna är allt lite underliga dom tog en lång stång, satte fast blad (kunde man inte tagit ett träd med blad på redan) sen hängde dom ägg i stången, öh, alla hemma?skulle inte tro det. (Sorundastången kläs av tradition med liljekonvaljeblad och det hängs särskilda utsmyckningar i den och även ägg för framtida fruksamhet) Sen dansade ett gäng jättefina tjejer. Jag ville också dansa men fick inte för matte. Surmule. Sen åkte vi hem och käka några köttbullar ramlade år mitt håll.....



Tror Ni att dom vilade sen och låg och mös med mig i soffan, näpp!! Nu ska det jobbas sa husse och började riva huset och plocka ur fönstren.
Så här såg det ut innan:
Husse har gått loss med tigersågen man kan gå rakt ut på altanen...
Sen började det regna lagom när vi varken hade fasad eller fönster.....
Nya fönstren sitter där!! och regnar gör det.....
Kolla partytält på altanen, jag tyckte att vi kunde ha fest där under, men vi hade inte tid sa husse.
Morrmorr har varit här och vi har lekt och gått på promenad jättemycket, mysigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Shit tjejen! Du har ju haft fullt upp! :D
Fast lite taskigt att du inte fick va med å dansa, det är ju skitakul ju!
Tjusigt partytält också! Matte tycker dina mänskor är värsta bra som håller på å grejar å fixar så det blir fint.
(Ja, jag är imponerad hur det byggs å grejas. Tänk om man hade disciplinen... //matte *dagdrömmer lite*)

Karina sa...

Hehe, din husse e lik min...vi skulle också börja fixa etc. Men det hann börja regna innan. SÅ det blev mys istället :)
Midsommar var härlig och lugn :)

Kram tjejen

Andra 19 sa...

Lix: Äh mina människor säger att det är bäst att jobba på så länge det finns pengar, när dom är slut så vilar vi, knasigt va´.
Daffie: Din husse verkar ju lite smartare, man vilar istället för att bygga partytält.