söndag 1 juni 2008

Vilken helg!

I fredags åkte vi till morrmorr. Vi hade hela bilen full med grejer. Flera gånger tittade jag på matte och frågade; när ska vi åka hem. Och matte svarade; vi ska inte åka hem i kväll, vi ska sova här. Morrmorr bor i ett hus där massor med folk bor ovanpå varann. Jag kunde inte sova, det lät konstigt hela tiden. Jag var tvungen att fara upp var femte minut och muffa och morra och springa omkring. Vid 1.30 somnade hon, och vi andra, för att börja om igen vid 4.00.
På lördagen gick morrmorr ut med mig jättetidigt och vi mötte fyra hundar, men jag visade att jag var drottningen för jag tittade inte ens på dom.
Sen bar det iväg till Norrköping för utställning. Det var 100 grader varmt sa matte så jag och lilla hussen fick sitta under ett stort paraply.

Men det gick bra för mig, jag vann!!Först en etta i jkl och sen vann jag kkl. Åh vad matte var glad!! Kritiken löd:
Feminin tik. Bra uttryck. Välburna öron. Stram hals. Bra propositioner i kropp. Markerat förbröst. Goda vinklar. Tillräckl. benstomme. Bra päls och färg. Rör sig harmoniskt. Bra temprament. Välvisad!
Skönt att matte fick lite beröm på slutet, hon blir så glad då.

När vi äntligen kom hem så gick dom i från mig, på fest!! Nåväl jag sov väl rätt bra. Åh vad skönt nu blir det ledigt på söndagen tänkte jag, men icke. I väg igen, denna gång på valp/CC träff hos kennelmatten. Jag fick träffa massor av mina brorsor och syrror, och flera sa att dom brukar vara här och läsa, skriv en rad vettja. Vi hade så kul och jag fick spåra en rådjur som hade gjort sig illa, jag hitta den till slut och den hade tappat foten. Stackars Bambi!
Kolla på bilderna så ser Ni hur kul det var! Tack Karina och Allan för en underbar dag!!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!!!!!

Karina sa...

Grattis :) från ett stekhett Brobacka.

Anonym sa...

Wow! Grattis! Klart du får beröm för matten, du har tränat henne väl! ;)
Vicken tur att du hittade Bambis ben! "Återfås mot beskrivning" va? :P
Hare gött!

Anonym sa...

Hej Syrran!!!:) grattis till vinsten och kul att ses. fast jag var på lite dåligt humör;) Vi var väldigt lika!Snyggast i kullen;) haha. Ha det bra o lycka till i fortsättningen! Ska nog komma och visa upp mig i ringen jag med när jag har tid:) Mvh Donna

Andra 19 sa...

Tack!
Åh syrran!! va kul att Du tittade in!!! Ja lite grining var du allt :-)Klart vi var de snyggaste syrrorna...