torsdag 17 juli 2008

Jobbig dag

Matte upptäckte att det började se lite kritiskt ut, som hon uttryckte det, i min mun. Hon ringde till vetten som sa; neeej vi kan inte skriva ut antibiotika när vi inte har sett hunden. Dom känner inte min matte, säger hon; det ser inte bra ut så är det inte bra. Nåväl Idag började matte skutta runt redan 6.30, alldeles för tidigt för mig(för mig med, hade hämtat hussen vid Iron Maiden konserten och var hemma 00.30, somnade inte förrän 02.30). Ingen mat fick jag och sen in i bilen och iväg till vetten. Jag fick åka berg-och -dalbana på ett bord. Matte sa åt mig och ligga och stanna och det kan jag, sen åkte jag upp i luften. Vetten som var så mycket trevligare än den förra och luktade mycket godare också, hon kolla på mitt hål i munnen. Och vet Ni vad hon sa! Det ser ut som en hel gräsmatta här inne, äter hon mycket gräs. Och matte den illojala sa; ja massor som en hel ko, hmmpf! Sen pillade hon runt i munnen länge och väl. Matte fick en gul lapp och en massa andra konstiga manicker (Recept på bredspektra antibiotika och sköljsprutor, och 720:- fattigare). När vi kom ut så satt det en jättestor vovve och väntade, han var fin tyckte jag. Så bar det iväg till foderaffärn och så fyllde dom hela bilen med mat. (all mat tog slut på en gång, både katt-och hundmat 1400:-, hepp!) Åsså full fart till Nynäs och Apoteket (vetten tipsade om en mungel, Corsodyl, måste ju vara speciell till Corso. Den ska tydligen smaka apa så det ska ju bli intressant) Sluta matte!! Till slut kom vi hem och jag fick lite mat, sen var det sovtajm. Alla sov en stund utom lilla hussen som bara babblade.
(jag köpte köttbullar för att stoppa i tabletterna i och dom var stora som brustabletter, ska gå att krossa ned i maten står den, vi får väl se.) Matte lägg av!! Det är min blogg.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

OJ! Vilken grej! En gräsmatta i munnen! Jisses! Jag har bara kottar i munnen... å lite spaghetti å lite gräs å lite Frolic... ;)
Krya på dig! Puss på nosen! :D

Anonym sa...

Men strumpan då! Du får börja med tandtråd efter betningen.. Calle betar som ett helt kreatur han med, men de påstår att det ligger i generna...

Anonym sa...

Ah, de där jättepillerna har vi också. Men Calle, den glumpske lilla pilten han sväljer allt helt, så det var inga problem att bara pilla in pillret och se till att bullen täckte kanterna.. *haha*

Anonym sa...

Bli kallad för ko? Bara för man äter lite gräs? *Fnyser* Jag blir förolämpad på samma sätt av mina människor. Stackare, låter inget kul att behöva ta tabletter.
Men ett tips måste jag ge, se upp för köttbullar, de ska man bita sönder i små bitar, de kan innehålla otäcka tabletter har jag kommit på. Krya på dig. *Slafs på nosen*

Anonym sa...

Stackare, behöva bli kallad för ko när du äter lite gräs, det är elakt. Jag blir mobbad precis likadant av mina människor när jag råkar beta lite.
Det låter inte bra med munnen, hoppas det blir bättre snart. Men se upp för köttbullar, de måste man bita i små bitar för de kan innehålla saker som inte är så goda i stil med otäcka tabletter. Jag biter alltid sönder köttbullar nu mera, man måste ju kolla även om de är goda.
Krya på dig. *Slafs på nosen*