fredag 12 september 2008

Utmanad av Balder

Matte har fått en utmaning av Balder den snygga röda killen som jag har sneglat lite på. Tackar!

Så här går det till: man ska tala om följande

5 saker i vår frys: Färskfoder, typ halva boxen. Glass, både lilla husen och matte springer som attan när den blåa bilen spelar en sång. Gula kantareller, som jag har plockat (eller hur). Räkor, husse köper 5 kg åt gången på jobbet, jag och katterna brukar få varsin men dom har vassa morrhår. Märgben
5 saker i mattes väska: Matte har ingen väska till vardags, hon släpar plånboken i handen. Om hon ska bort så kan hon ha ; målarfärg till ansiktet, strumpor utan hunddreggel, godis till sin fina hund, godis till sig själv.
5 saker i mattes garderob: Kläder, några hundhalsband, några handväskor (där ligger dom bra)
5 saker i våran bil: Koppel, bilkrok, godis, tuggummi (matte tuggar alltid tugggummi när hon kör bil), lilla hussens miljoner McDonalds leksaker som alla kan spela en sång tills matte hivar ut dem genom fönstret på motorvägen. Skruvmejsel, kniv (man måste ju kunan reda sig.) Matte har miljoner andra saker i sin bil men kanske det viktigaste; hon har ju mig där.....

Nu skickar vi vidare till Lix, Daffie, Branco, Calle och hunden Liza

3 kommentarer:

Karina sa...

Utmanad...Yes...*s*
Men du så sööööt du är på bilden :)

Kram

Anonym sa...

Nu har vi svarat! :D
Pusspåre sötnöt!

Anonym sa...

Ohh, en utmaning. Jag har fått "mamma" och "pappa" att hjälpa mig att svara. *Flåsar nöjt*