söndag 4 januari 2009

Årskrönika

Idén snodde vi från Lix

Utställning: ja det har det varit en del, den första 26/1 och den sista 6/12, sammanlagt 11 st
på den första blev jag BIR och fick jättefina rosetter.
Matte tycker att vi har jobbat på bra. Jag började tappa sugen lite på slutet men matte säger att nu ska vi tänka positivt.
Kompisar: Mina webbisar förstås, Lix, Doriz, Daffie; Liza, m.fl.
Men jag har också träffat två i verkligheten Lix da man, och Branco gosenosen. Vilka killar!!
Dag: Det måste nog vara när lillasyster kom till huset.

Skumma upplevelse: När jag fick spruta med skojmedel så jag blev alldeles groggy, och sen när jag vaknade så hade nån snott en tand från mig.
Leksak: Underbart är kort

Årets sommar: Det var varmt när det var varmt sen blev det regn, tja vad ska man säga!

Stor tjej: ja det blev jag , jag löpte. Man fick ludd i huvet sa matte. Snarare att jag behövde vara ifred och försöka förstå.
Roligaste: jag gillar inte den här punkten. (Det roligaste hände nog på Lilla Sthlm, där Strega fick syn på en Dogue De bordeaux och vände sig om så länge att hon gick in i en lyktstolpe,
det sjöng nog i huvet en bra stund
)
Årets människor: ja mina egna förstås, men också Annelie som trots badande är en av mina favvos iaf.
Årets kusin: är ju egentligen mattes kusin, men han kan hålla nosen och tar med mig ut på prommis.
Årets mest lika: Nu ska matte vara rolig igen


Krokodilsystrarna

Det har ju naturligvis hänt mycket mer men det mesta har Ni ju läst om redan här.
Väl mött 2009

5 kommentarer:

Anonym sa...

Matte ska också skriva det där. Hon sitter och funderar hon. Jag vet ju allt, men inte frågar hon mig!
Sicka gap ni har! Matte säger ni ser ut som pytonormar som gäspar.

Anonym sa...

Hahaha! "Krokodilsystrarna" //mattes kommentar

Jäklars vad du har haft skoj! Jag ska tjata på matte om att jag vill ha en lillebror... bara han låter bli att hosta på mig... ;)

Andra 19 sa...

Doriz: japp vi är farliga ormar, nä matte har missat massor som bara jag vet.
Lix: Matte säger att 2009 då ska vi ha superduperskoj. Ja hostande småskitar är inget att ha. Du får väl beställa en utan hosta.

Anonym sa...

Du har hunnit med att ha mycket kul under året syns det ju. *Viftar på svansen* Bra idé med en årskrönika. Ha ett riktigt toppen 2009.

Karina sa...

Kanske snor en årskönika eller så inte ;)

Kul att läsa iallafall :)
Fina kort :)

kram på er systrarna systers