måndag 11 maj 2009

Grazia

Syrran börjar bli stor, riktigt stor. Hon har börjat löpa. Asså jag har ju gått och dragit på det där i flera månader och inte kommit igång åsså kommer hon och bara swisch, börja löpa bara sådär.
Matte blev lite förvånad för jag var 13 mån när jag började men Grazia är bara 7 mån. Hon ska alltid vara värst.
Matte gillar ju att fota oss och ibland vill hon att vi ska stå snyggt så man ser hur vi ser ut. Hon tycker inte att man ser det så bra när vi står uppochned i ett dike.
Men syrran, hon har inte hajjat det där riktigt så tittar än hit........

........Och än dit

På det sista kortet är det garanterat sork i marken. Vi brukar stå och fnysa i hålen.
Häromdagen var vi ute i skogen och gick och på hemvägen sprang vi ned i buskarna där vi alltid springer och kollar om det finns några rådjur.
Matte gick sakta framåt på vägen, hon tyckte att det tog lite lång tid så hon visslade på oss. Vi kom glatt springande, men vi var 3!! Det hade kommit en snubbehund från skogen och joinat oss. Snacka om att matte såg ut som en fågelholk. Jag tyckte att han var tramsig men Grazia tycker ju att alla är kul så hon viftade på hela kroppen.
I lördags såg vi en grismamma med 6 smågrisar. Matte hade precis kallat in oss för hon tyckte att hon hörde en bil så hon höll oss. Attans vad jag hade velat springa efter dom........

3 kommentarer:

Karina sa...

Fin syrran är :)

Kan tänka mig er matte blev förvånad när det om 3 hundar...*s'

Kram på er

Katta &Doriz sa...

Sork är kul! Det jagar jag med. Saga-katten har lärt mig det!
Fick ni inte behålla den däringa hunden då? Han kan flytta hit, för jag vill ha en lillebror!

Lix sa...

Va?! Kan man bli fler om man springer in i en buske?! DET måste jag testa! :D
Fasen vad lillsyrran är fin säger matte! :)
Pussåkram!