tisdag 12 maj 2009

Nyfiken

Doriz matte är nyfiken och det är ju min matte också, så om Ni som läser detta vill fortsätta leken så kopiera in frågorna i Er egen blogg och skriv i kommentaren här!

1: Varför skaffade du hund? Jag ville ha sällskap, motion och trofasthet

2: Varför valde du just den här hunden/rasen? Jag attraherades först av utseendet, sedan av egenskaperna. När jag träffa en IRL då var det riktigt kört

3: Om du skaffar en hund till, blir det då samma ras eller någon annan? Varför? Samma igen

4: Hur gammal är du/din hund? Jag 44 år, Strega 21 mån, Grazia 7 mån

5: Varför valde du tik/hane? Min tanke har hela tiden varit att kunna avla så småningom om jag vill...

6: Bästa rasegenskaperna: mjukheten

7: Sämsta rasegenskaperna? Vaktandet

8: Bästa kroppsdelen på din hund? Läpparna

9: Bästa egenskapen med din hund? Tillgängligheten

10: Sover ni ihop? Om inte, var sover hunden? Nä tjejerna har egen säng, Biabädd i sovrummet

11: Favoritaktivitet tillsammans? Mys i soffan, ibland ska båda sitta i knät

12: Hundens favoritleksak? Ingeting håller ju, men Kongarna är bra och vedträn

13: Hundens favoritsysselsättning? Jaga varandra

14: Bästa minnet av stunder tillsammans? Många, men turer i skogen bara dom och jag det är fint det

15: Finns det något du skulle vilja ändra på med din hund? Stregas tics, att hon ibland inte vill gå in, gå in i bilen, förstår inte svenska

16: Är din hund rädd för något? Ja, Strega är rädd för hästar, Grazia är inte rädd för nåt

17: Hur ser du din hund: som husdjur eller fulltalig familjemedlem? Som familjemedlem och husdjur

18: Hur skulle din hund låta om han/hon kunde prata? Strega skulle låta lite ängslig och ganska tystlåten. Grazia skulle låta som en tonårstjej. Ahmen han ba sa wow å då sa jag bara fett coolt asså

19: Vad ger du din hund för mat, och varför just den sorten? Royal Canin Giant puppy och adult. Strega gick på Nutra Nuggets förut men äter detta bättre. Grazia åt det från början

20: Vilken uppfostringsmetod använder du dig av (mer Cecar Milan eller Anders Hallgren?)?Jag tror på att vara rak och tydlig, att det inte ska vara några tveksamheter sen om det lyckas, det är ju en annan fråga....

21: Vilken sorts fästingmedel använder du? Exspot

22: Var hämtar du din främsta inspiration i hunduppfostran? Läser mycket böcker

Sist men inte minst: 23: Om du kunde klona din hund, skulle du då vilja göra det? Nej

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Tack! Så kul att få läsa om andras kontakt med hundarna!

Hunden Liza sa...

Vi stal listan och fyllde i den. Det var en kul lista att läsa. :-)