tisdag 5 maj 2009

Länge sen vi bloggade


Först vill matte visa hur mycket syrran har växt, kolla bara lika bred som jag!!



Nu är det ju vår och massor med vatten i dikena, det tycker vi är superskojjigt. D.v.s jag tycker att det är roligast att bada; Grazia tycker det är roligast att springa bredvid. Matte tycker inte att det är skoj att torka oss hela tiden.

Träskpaddorna
Syrran står och lurpassar på mig när jag kommer upp från diket och då ATTACK!!
Vi ska ju bli camphundar! Trodde sånna var förbjudna men matte säger att det finns olika sorter. Vi ska bli en sån sort som åker husvagn. Snart ska vi iväg, till Gränna. Matte säger att det finns snygga grabbar där. Pssst än sen då, killar är bara larviga.

Syrran slickade på en padda igår, det var riktigt synd om paddan. Han blev dränkt i corsoslem. Han blev skitsur och ställde sig på tå och blåste upp sig vi blev jätterädda.....not.
Syrran dregglade och skummade i en halvtimme, hon såg ut som Cujo, scary. Matte sa att det var bra för då dregglade hon ut giftet som den hade på ryggen. Men hur pantad får man bli, slicka rent en padda i en kvart, vad har man väntat sig. Knäppsyrran.
Här badar vi i ytterligare ett dike, najs!

7 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Hur blåst får man va egentligen? Slicka på en padda?! Dem ska man hoppa på! Det kallas för squish-boll. Det låter så i alla fall

Lix sa...

Hahaha! Matte säger att dom är äckliga så jag antar att hon har testat... då låter jag bli...
Fina ni är tjejer! :)

Hunden Liza sa...

Du får tala om för lillsyrran att det bara är i sagorna som grodor/paddor förvandlas till prinsar när man pussar på dem. :-)
Många härliga bilder i alla fall, ser ut som ni har det riktigt bra.

Karina sa...

Härliga bilder på fina brudar. Camphundar det är kul, det ska jag också kanske vara i sommar :)

Ha en underbar helg

p.s stackars er som bara har diken där ni bor...ja har en hel sjö ;)

Farbror Blå sa...

beundrar dig som har sådant intresse för hundar...

Vad är det för ras?

Branco sa...

Tror inte en sekund på att du tycker att jag är larvig! Säg de nos mot nos nästa gång!!!

Pia Mamma med mera sa...

Å vilka härliga bilder!! å kamphundar som "kamp"ar med husvagnen ha ha, den var bra!!!

Hoppas din helg varit bra! Kramar Pia mamma med mera