lördag 23 maj 2009

Puh det har varit en lååång helg. Vi har varit camphundar i människornas husvagn. Det var rätt skoj. Det kom en massa kul folk på kvällarna och smög åt oss massa gottis, gorgonzola och sånt.
Vi var egentligen där för utställningen. Matte är såå lycklig, för att det har gått bra för oss.
En kort rapport:
Grazia har fått 2 BIR-valp (Bäst i rasen) rosetter och så blev hon BIS4-Valp (Best in show), hon har fått 3 HP (hederspris) och strålande kritik
Jag, Strega har fått bra kritik och HP och 1:a pris, men så idag slog jag till. Jag blev 2:a bästa tik och fick mitt första cert!!!
Jag lurade matte lite i morse: Hon råkade trampa mig på tassen i förrgår så igår haltade jag lite. I morse så höll jag upp tassen och såg olycklig ut, men matte blev så ledsen så jag satte ned den igen, för jag var ju inte halt längre, bara skoja!!
Lilla hussen skulle tävla med mig i " barn med hund"- klassen, men jag hade ju ont i foten så han fick ta Grazia istället, det var inte jättebra men han fick en rosett. Matte kopplade säkerhetslina på Grazia för säkerhets skull.

Grazia med sin BIS4 rosett


Jag snyggar mig lite för domaren


Lilla hussen tävlar

Jag passade på att börja löpa i fredags till allas stora förtjusning, fanns rätt snygga boys där faktiskt........men jag fick ju inte leka med dom.

5 kommentarer:

Lix sa...

Ååååh vad fina ni är! Å lilla hussen var ju superbra, han kanske kan bli experthundhållare sen när han blir större?
Finfint med massa priser! Det är ni värda tycker både matte å jag!
Puss å kram på er allahopa! :D

Anonym sa...

Grattis!!!!

Vilken härlig helg!

Karina sa...

Grattis på er :) Ni är så fina.

Kram kram

Petra, Balder & Elsa sa...

Grattis snyggingar!!

Katta & Doriz sa...

Tar gladeligen emot pocketar. Läsa är en av de ytterst få sysselsättningar som inte gör mig sämre. Så jag läser jämt! Och allt.