lördag 6 juni 2009

Syrran har ont i foten

I natt så låg syrran och slickade sig på tassen hela tiden. Jag sa till matte; kan hon aldrig sluta, matte mumlade i kudden som hon brukar.
Men i morse då tittade matte lite mer ordentligt på Grazia och hon hade slitit av en klo, så den hängde lös bredvid lixom. Det blev till att åka till djursjukhuset. Bra tänkte jag då får man kakor, tror Ni att jag fick följa med? Näpp, fick ligga i bilen, världsatråkigt.
Men matte fotade lite så jag fick se vad som hände.
Syrran somnar ju lite här och var och på bilden nedan så har hon somnat sittande i väntrummet.




Sen kom vetten och sa, den där måste bort, klon asså. Så syrran fick en sömnspruta, som om det skulle behövas. Hon somnade som en ostkrok på golvet.Sen var det dags för själva borttagandet, huwa, Ni kan ju bara tänka Er. Nånstans i Grazias undermedvetna så gjorde det väl lite ont för hon hojtade så hela väntrummet hörde.
Här har hon fått bandage, det fanns inget rosa så det fick bli rött.
Hon var lite yr i mössan när vi skulle åka hem så husse fick bära henne till bilen.
Jag hade varit jätteorolig så när hon kom så måste jag nosa och slicka på henne för att kolla om hon var ok. Hon bara mumlade nåt om yr i huvvet och sånt.

Nu har hon fått en stövel så hon inte ska bli blöt men hon tycket inte att hon kan gå på benet överhuvudtaget så hon hoppar på tre ben.Stackars, stackars syrran.....

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Men stackars stackars pluttan då! Vilken tur att hon har dig som tar hand om henne. Man behöver en bra storasyrra näår man är dålig!

Lix å matte sa...

Nääää! Stackars sys! Hon ser ju superlessen ut på sista bilden!
Massa kramar!

Karina sa...

Men hallå, stackars syrran. Hoppas hon blir bra fort, låter jätteont att göra så :(

Mega kramar från mig och Nelson