måndag 29 juni 2009

Varmt

Husse och matte har slitit i flera dagar. Dom har gjort en hundhage! Till oss!
Det är för att vi ska kunna ligga där och softa när dom jobbar på tomten eller klipper gräs eller nåt annat som vi inte ska vara med på. Den är jättefin vår hage, vi leker där även när grinden inte är stängd. Det finns skugga och sol man kan välja själv. Vi får ligga i vedboden om vi vill och även sno ett och annat vedträ. Husse har sagt att vi får. Vi har legat under luftkonditioneringen mest hela tiden nu när det har varit så här varmt. Man orkar ju inte ens busa.


Nu önskar vi oss en pool till vår hundhage för det har husse och matte och det ser så skönt ut.

Så här ser man matte mest nuförtiden, liggande i poolen. Hon säger att husse plaskar så mycket och det göra han, det hörs ända in till oss.
Lilla hussen kan dyka, ända ner till botten, det är han jättestolt över.
Skulle vi också kunna om vi fick försöka........Nu är jordgubbarna mogna, matte säger att fågelj......rna tar dom men vi vet nog vart dom tar vägen........mmmm

4 kommentarer:

Sofie sa...

Snart kommer vi och badar bara så ni vet!!!!!!!!!!!!!

Karina sa...

Vilken härlig rastgård :)

Pool vill jag med ha...vi hade en sån för några år sedan...men den gick sönder tyvärr...
Jag hoppa i den en da...trodde det var studsmattan...snacka om att jag blev snopen...hehe

Ha det gott brudar och njut av värmen

Katta & Doriz sa...

Vilken häftig rastgård! En sån skulle jag med vilja ha. Och en pool....

Lix sa...

Åh jädrar i havet vad tjusigt!! :D
Förstår att mänskorna måste vila lite i vattnet när det är så varmt!
Värsta fina hagen ni fick asså, jag tror jag måste inspektera den sen :D