lördag 13 juni 2009

Avesta


Idag åkte vi till Avesta. Matte, morrmorr och jag. Det regnade hela vägen och man blev lite sömnig. Till slut så kom vi fram. Där var Jagomannen han nosade i min rumpa, jag bet honom i nosen nån ordning får det ju vara. Han gjorde det igen, dumma karlar=ont i nosen igen. Sen sprang vi i blötan, jag sa till matte; ta det lugnt i kurvorna det är halt men hon kuta på ändå. Och det gick ju bra!!
Jag fick mitt andra cert och blev BIM, Jagomannen blev BIR och Champinjon! Det där hajja jag inte riktigt, varför blev han en svamp?? Och kunde han inte ha blivit en kantarell ist som är mycket godare. Jag fick en och en halv korv, Jago fick en halv. Och sen blev det en cheeseburgare på hemvägen. Matte tycker att man ska ha lite extra godis när man är duktig.
När vi kom hem så var syrran i upplösningstillstånd, hon hade ropat på mig hela dagen. Stackars skrutthöna.....Ska vila lite nu och drömma om nya fina rosetter, eller det är väl egentligen matte som drömmer men jag spelar med lite ;-)

4 kommentarer:

Lix sa...

Shit vad du är snygg! :) Även utan rosetter!
Mäh asså orättvist att du fick korv, det fick inte jag. Fast jag fick ju ingen rosett heller, det kanske hänger ihop? ;P
Eller just det... jag fick märgis med massa kött på när vi kom hem! :)
Pusspåre snygging! Ge en till syrran också, stackarn måste ju få nåt när hon var alldles emsammen utan dej ju! :D

Katta & Doriz sa...

Vilken tur du hade som fick mer korv än han snyggingen! Det var nog för att du inte skulle äta upp honom!
Hur har det gått med lillsyrrans fossing?

Karina sa...

Grattis, du är kanonfin :) Nu får du ta ett till Cert så du också blir champinjon :)

Challes matte sa...

Stort GRATTIS till både certet och BIM:et!!! :)

Lotta