onsdag 23 januari 2008

Livet på en pinne

Jag retas med matte, hon ropar; Strega koomm. Jag stannar kvar och lägger huvudet på sned som om jag inte förstår. Hon visar att jag ska hoppa in i bilen, jag sätter mig ner på marken. Hon kollar i mina öron om jag har fått gröt i dom. Jag garvar i smyg........
Idag var min matte urtråkig, hon satt och pillrade med nåt och jag slängde upp mina blöta (slemmiga) leksaker på henne inte ville hon lajja inte. Hon sa att vi skulle åka iväg snart så jag behövde inte oroa mig för att hela dagen skulle bli så här.
Och det gjorde vi, vi åkte till Ymer och Basse, kuul.
Men dom var annorlunda, dom skulle nosa mig i rumpan hela tiden och Ymer försökte klättra på min rygg så hans matte låste in honom till slut för att han gav sig lixom inte. Matte säger att jag håller på att bli stor tjej och börjar lukta gott. Öhh har jag inte gjort det tidigare då? Tycker att grabbarna har blivit fjantiga, det var mera röj förr. Dom ser lixom lite konstiga ut på ögonen, skumt.
Vi tränar jättemycket nu jag och matte. Jag springer runt med matte så hon ska lära sig att springa snyggt och sedan står vi still jättelänge. Ibland hoppar jag och biter i kopplet bara för att det är så roligt, matte tycker inte det. Vi ska tydligen på utställning på lördag, och då ska vi springa så där. Undrans vad jag kan hitta på för hyss där..........mohaaaa

3 kommentarer:

Karina sa...

Grattis, ska du bli STORA Tjejen...*s*. Du ska veta vad kul det är att reta matte och husse, med att springa ut och in etc..
Kom tillbaka när det kommit igång så ska jag berätta, lite roliga knep. ;)

Du Strega...Jättelycka till nu på lördag

Anonym sa...

Hejsan svejsen snuggingen.

Jag ska hålla alla klorna korsade för dig på lördag. :) Matte önskar också ett stort, stort lycka till.
Challe Bus

Anonym sa...

Haha! Cooolt tjejen! Matte brukar säga att jag har hormonbollar i öronen å det är därför jag inte hör nåt... Jag har försökt klia ut de men det hjälper liksom inte. :S
Matte önskar lycka till på utställningen, fast jag tror du vinner! :D

Pusspåre!