onsdag 16 januari 2008

Visitkort


Jag har fått visitkort. Idén snodde vi från Leo och Nitro. Alla tror att jag är en boxer, larvigt säger jag, ser dom inte att jag är en eldig italienska. Tydligen inte.
Så här står det på kortet:
Det är en Cane Corso
inte en boxer
inte en pitbull
inte en bulldog
inte en blandras
Cane Corso är en vakthund från Italien
Den är lättlärd och lojal
En hane väger runt 50 kg och är 64-68 cm hög
Den äter ca ½-1 liter mat om dagen
Det finns ca 700 registrerade i Sverige
Rasklubben: www.racc.se

Många tycker att jag har en ovanlig färg för att vara boxer, matte spänner ögonen i dem och säger; kan ju bero på att det inte är en boxer.


Matte tränar mig att stå jättelänge det är jobbigt fast jag får god blodpudding som belöning.

I morgon ska jag få en spruta, mot rabies undrans var man kan få det i från. Vår grannhund ser ut som den hade rabies (mycket ilsk dvärgpincher)

Och vet ni min kompis Fana var här häromdagen (vorsteh) och jag är större än henne (och tyngre) HA där fick hon.
Husse håller på att svetsa en bilbur till mig. Jag gillar den skarpt, jag ligger i den i garaget när vi är där.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Precis ett ID-kort är nog vad som behövs. Mina hundar som består av en ras som finns med på 10 i topp listan (Flatcoated retriever), men folk brukar fråga om det är en blandning mellan Setter och Labrador eller om det är en långhårig Labrador (ööööhhh som om det fanns)...
Jasså träna att stå...och rabies vaccin....låter som stora planer...:-)
Kram annika

Andra 19 sa...

Nja rabiesvaccinet är mest till för att kunna åka till Åland där vi har sommarställe, men man vet aldrig...........

Karina sa...

Men du Strega...du ska inte ha vad hanen väger..utan tiken och höjden på henne ;)

Kram på dig tjejen

p.s skicka ett visitkort till mig...annars kommer jag och hämtar ett när jag kommer till sthlm :)
Bor du nära Nynäshavsbad eller ??

Andra 19 sa...

Jag villa ha med båda från början men det fick inte plats så jag tog den största......
Du får komma och hämta.....
Jag bor 1,5 mil före Nynäs mellan ösmo och Sorunda.

Karina sa...

Men du...matte är uppvuxen i Jordbro...*s*..är det långt eller.
Hon börjar bli till åren, så hn har glömt viskar hon...hehe

Andra 19 sa...

Min matte jobbade i Jordbro :-)
Matte säger att det är 2,5 mil från Jordbro och hit.

Anonym sa...

Värsta coola visitkortet! Jag måste knuffa på matte igen så hon också gör såna till mig! :)
Mäh hallå! Om ni tjejer ska träffas... Kan inte jag få komma då också? *flörtar vilt*

Andra 19 sa...

Absolut du är alltid välkommen.
Matte säger att visitkorten kostade 69:- för 250 st på Vistaprint. Undra hur många grisöron man hade fått för dom pengarna (12-13 st svarar matte)

Anonym sa...

*asg* Sådana visitkort skulle jag också behöva! Folk brukar tro att Doriz är en pitbull!!! Snacka om att hon inte ens liknar en pb...

Anonym sa...

Oh, vilken underbar idé! Här hemma i Uddevalla finns det 8 stycken CC´s än sålänge.. så frågorna om den söta blandrasen haglar.. (Mamma brukar blänga på dem när de säger så..//Calle)