tisdag 29 januari 2008

Elda

Vi har eldat i helgen, vilket slöseri!!! Att elda alla goda pinnar och kottar. Husse behövde hjälp att bära en del stora pinnar till vedhögen och jag fick hjälpa.
Det är lätt att få jobbet gjort med en corso hängande i veden sa husse.




Jag tror att jag har kommit på att jag är vakthunden i familjen. Här vaktar jag lite mot åkern, det kan komma busar därifrån.



Nu har morrmorr kommit, det är bra då får jag nåt annat att käka än bara hundmat. I dag blir det pannkakor, mmmm. Jag har fått äta kol från brasan och vildsvinsbajs i flera dagar, stackars mig (och en halv hamburgare från Mc Donalds. Ska man fortsätta att vara "välkroppad" så blir det inte pannkaka varje dag/matte)

6 kommentarer:

Alla dessa ögonblink sa...

Hallå!!

Skall lägga opp receptet på den indiska kycklingratängen NÄR jag hittar den (flyttstök alltså) :) Vi ses!! / Mad å Adam

Anonym sa...

Elda?! De kan väl inte elda upp dina pinnar?! *chockad*
Det är ju alldeles förfärligt ju! Men vet du vad jag har upptäckt? Man kan ju gnaga direkt på träden! Stoooora pinnar vettu! :D Och färska!

Anonym sa...

Hejsan!

Snubblade av en tillfällighet in på er goa blogg och gillar tonen. Strega ser toppenfin ut och verkar vara en go tjej precis som vår :-)

Ha det bra så kanske vi syns framöver i något corso sammanhang.

/Klas

Andra 19 sa...

Ni är så välkomna!! Jag är den goaste corson i hela området säger Strega. Ha det så bra säger både Strega och Pia

Susanne sa...

hej hej! nu är vi lite på G igen. Vi har ny hund!Dock ingen CC men en riktig goding. Snyggt jobbat med pinnarna tycker vi. :-)
Må så gott!

Karina sa...

Har du också sådan matte och husse....korkade e dom. Varför elda upp pinnarna ??
Hmm, ska vi hitta på nåt tillsammans som får dom att sluta ? ;)

HA det gött

DAffie-Paffie