torsdag 3 januari 2008

Nytt år

Oj vad jobbigt det har varit! Husse och lilla husse har varit hemma hela tiden och morrmorr har varit här. Som dom har ätit! Dukat fram massor med mat och suttit och svullat. Ska sanningen fram så har väl jag också fått lite extra. Det har varit hjul, fast var vet jag inte. Har inte sett några. Vi har huggit hjulgran, vet inte om hjulen blev kvar på marken. Ätit hjulmat, huwa, hjul imaten. Fått hjulklappar, jag fick en galen älg som piper. Ja hjulet måste betyda mycket för människorna när de firar det så här mycket.
Sen blev det nyår. Då kom Håkan, mattes kusin. Han var rolig och snäll. han tyckte att jag hade ett fint svart gristryne. Måste hålla mig framme ju så han inte missade mig. Sen skrämde matte mig med en röd läskig sak med stora klor på, den såg elak ut! Fy för den lede.
Iaf skulle dom äta den, barbarer.
Ja sen satt dom där och svullade igen.
Kl 21.00 då var det dags för dagens höjdpunkt tydligen. Husse, Håkan och lilla hussen var alldeles till sig. Matte och jag tog det lugnt. Vi satt oss på bänken med ett paket prinskorv. Sen satte det igång, det smällde och blixtrade hela tiden och matte stoppade korv i mun på mig hela tiden så jag klagade inte. Det var rätt fint faktiskt, matte sa att en del hundar blir rädda men inte jag. Jag är tuff!
Fast man blev rätt trött av det där så jag och lilla hussen vi somnade.
Och sedan klockan mitt i natten då satte grannen igång och panga! Jag orkade nästan inte röra mig. Gott nytt år började de hojta mitt i natten. Jag hoppas också att det blir gott tänkte jag. Dagen efter var jag jättetrött och matte med. Vi sov i soffan i flera timmar medans husse och den lille byggde Meccano. Nu är allt som vanligt igen, skönt!
Förresten matte berättade att jag ska på utställning, 26 jan i Sollentuna. Det ska bli såååå kul, och min brorsa ska dit åsså. Coolt.

Inga kommentarer: