lördag 26 januari 2008

Utställning

Matte och jag har varit på utställning. Det var höjdarkul vi såg jättestora hundar som skällde så mörkt så jag höll på att kissa på mig. Och så såg vi pyttesmå hundar och jag frågade matte om jag kunde få ta med en hem för dom var ju så fina men icke, man fick lixom inte bara ta en.
Vi träffade min brorsa Demon och hans matte och kennelmatten och sen kom min farbror, Haddock, han var cool, så cool ska jag bli när jag blir stor.
Nu fattar jag varför vi har övat så mycket för här gjorde alla hundar så, sprang runt lite och visade upp sina mattar och sen stod snyggt i en halv evighet. Men vet Ni jag fick rosetter när jag stod så där.
Kolla vilken stil vi har matte och jag!
Vi var två corsos, jag och brorsan och jag vann!! Kolla vilka fina rosetter jag fick , rosa....
Det var en gubbe som kollade på mig, han klämde lite också och kollade tänderna och så skrev han på en lapp vad han tyckte och så här stod det:
Lovande fem. tikvalp av mycket god typ. Tilltalande huvud och uttryck. Korrekt bett. Bra resning. Välkroppad (som om man vore en kroppkaka) Bra ben och tassar. Bra rörelser för åldern. Väl uppvisad! (matte blev glad att jag visade henne så väl)
HP, BIR-valp
Sen var det gruppfinal men där åkte vi ut. Matte var jättenöjd iallafall.
Och jag var en snäll corso och lyssnade på min matte hela tiden som Ni ser.




5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Värsta bra tjejen! :)
Jag tycker du är jättesöt! Matte lät sådära konstigt igen när hon såg sista bilden, du vet så dära "Åååååh!" :)

Anonym sa...

Vilken fin kritik ni fick av domaren. Stort grattis till er, både dig och matte. Hoppas vi ses någon gång i ringen. :) :)

Andra 19 sa...

Tacktack matte hälsar att vi ska på ny utställning i Sollentuna den 16 febr. Sen blir det en i mars och sedan lilla Sthlm i mars

Dragon & Frost sa...

Grattis ni är så duktiga :)
Får se om jag kanske kommer till någon inoff om inte så ses vi på lilla sthlm :D

Karina sa...

Grattis i efterskott till debuten :)

Gillar bilden skarpt

Ha det gött

Daffie med envis hane i arlset