måndag 4 februari 2008

Matte trollar

Nu har morrmorr åkt hem så nu blir det som vanligt igen. När hon är här ska det flängas hit och dit och åka bil massor. Fast jag har slutat att reta matte när vi ska in i bilen, hon blir så lessen(arg). Nu flyger jag in som en raket och får godis så det är värt det. Matte och lilla hussen sticker iväg på morgonen och jag får vara hemma ibland. När matte kommer tillbaka vill jag ut och leta efter lilla hussen men hon har trollat bort honom. Hans lukt finns fram till bilen och sen puts väck. Hon brukar trolla tillbaka honom så där fram på eftermiddagen. Hoppas att hon trollar honom till något kul ställe!
Jag ylade igår! Matte och jag var ute på kissrunda så gick vi till husse i garaget. Matte gjorde konstiga ljud (bjäbbljud för hon brukar härma) då lixom kom det bara, jag kände vargen inom mig åsså ylyl. Både matte och husse blev knäpptysta. Sen började dom skratta (hon blev minst lika förvånad som vi). Kan det vara denna där hormondemonen som Lix brukar prata om?
Hon som heter Lillemor när man är tjej??



Det bor nån under marken ute på åkern. Det finns massor av hål som det både låter och luktar om. Det låter pipipip och luktar som lillhusses pälstofflor. Men dom måste vara rätt små för jag får precis ned nosen i hålen.

Matte tog fram stora fina kameran i helgen fast naturligtvis räckte batterierna bara till några kort här är ett. Matte undrar om det kanske är lite fågelhund i mig. jag tycker att jag ser tuff ut, lite på G sådär.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Öööh... matte bara asgarva när hon läste ditt inlägg! :D Lät skitakul!
Men eller hur?! Visst är det skumt? Det där ylet liksom... blir alldeles konstigt i kroppen.. :)
Svårt att sluta är det också, när man väl har börjat menar jag.
Ha det gott sötetjejen!

Anonym sa...

Jag har inte haft något yl. Men det kan ju bero på att min mun gör så ont för tillfället. Ska prova när jag har ätit upp alla mina godisar.

*kram*

Karina sa...

Yla...*s*...cool du :)
Men detta med fågelhund...jajjamennsan, det är jag också :)Gör exakt liakdant som du, när jag spanar.

Ha det gött tjejen

Anonym sa...

Tror nog allt att det är lite fågelhund i corson... min står också fint och jagar koltrastar! =)
Apporterar grenar och mindre träd som den värstaste retrievern också.
Hälsningar!