fredag 29 februari 2008

Matte har varit hos folkvetten

I morse sa jag till matte; gå till folkvetten du låter ju som ett valsverk, det gnisslar och pyser och skramlar om dig. Nja jag vet inte sa matte. Men, sa jag, det är inte farligt det är bara trevligt man får kakor av snälla tjejer åsså betalar man och går hem. Okey då sa hon, jag går. Jag låg i bilen och väntade spänt, dvs sov som en sten. Åsså kom hon tillbaks och sa; vet du jag var sjuk, jag fick massa medoxin. Jaha, sa jag, vad var det jag sa!! Vad var Du för sjuk då, frågade jag.
Jag hade bihåleinflammation, öroninflammation och början till lunginflammation, sa matte. Ojdå, sa jag triss i sjukdomar lixom. Så nu hoppas jag att matte äter sin medoxin och vilar så vi kan kuta i skogen snart. Det värsta är att husse börjar också låta som ett valsverk och att få honom till doktorn det blir en utmaning det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår inte varför de är så kinkiga med att gå till vetten. Oss släpar de i tid och otid. Men matte gick minsann med en blå fot i en vecka innan hon gick och fick paket till den....
Hoppas matte din blir bra. Du får ge henne medusinen i köttbullar så blir hon frisk på nolltid tror jag!

Anonym sa...

Ush, krya på er! Vi Corso´s gillar ju inte att mattor och hussar är skramliga..

Karina sa...

*s*...du skriver så underbart roligt :)
Jepp, tjata på dom bara, håller med Doriz...oss springer dom med till vetten, men själva kan dom ligga halvdöa innan det händer nåt ;)
Pasa på nu och slappa ordentligt, för när dom e krya igen, då blir det järnet igen ;)

Kram i massor från oss

Anonym sa...

Värsta dåliga! Fast tur att matte fick såna dära "siner" så hon blir frisk! Min matte låter inte lika illa längre, det är skönt för det liksom skär lite i öronen när hon lät som värst...
Matte å jag hoppas matten kryar på sig jättefort! :)