tisdag 12 februari 2008

Ny granne

Jag har fått en ny granne hon heter Karma och är schäfer. Hennes matte sa att hon kan vara lite tuff av sig så vi har gått urtråkiga koppelpromenader och kollat på varann. Men idag då blev det fart!!!! Först så började det som en vanlig boring koppelpromenad, sen släpptes Karma loss, men inte jag. Vad sur jag var, försökte bita av kopplet, bita matte lite, hoppa och studsa. Matte vara alldeles röd i ansiktet, till slut blev hon arg och fräste åt mig att gå ordentligt. Jag gjorde det ett tag för matte lät verkligen arg(bogserad av en galen corso genom frusen lera, ja jag var lite irriterad). SEN fick jag också komma lös och jämrans vilket drag det blev. Jag tuffade mig lite och lade tassen på Karmas nacke, bad idea! Hon fräste och nafsade på mig hela tiden och jagade mig. Jag taggade ner lite och se, då ville hon leka! Så vi kuta och lekte och jag tror faktiskt att vi kan bli riktiga kompisar!!
Matte tog inte med sig kameran utan det fick duga med mobilen. Och vi var ju inte still så länge precis men några bilder blev det. Det var värst vad trött man blev jag ska bara Zzzzzzz




4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Värsta coola polaren! Kul att du har såna bra grannar som kan leka! Månsa å jag har typ heeelt olika promenadtider så vi träffas typ nästan aldrig. Skitatrist!
Asså, alla fattar inte det dära med corso-lek, men det kanske går att lära upp den där damen?
Hare bra!

Karina sa...

Vad kul att du har fått en kompis...jag får hålla mig till Nelson jag ;o, för tillfället, löp och skit du vet....
Har sagt till matte att denna vecka mååååååååååååste hon uppdatera bloggen, annars flyttar jag ;(

Kram på dig tjejen

Anonym sa...

Va kul med en ny kompis! Det har jag också fått. Fast den saken är pytte pytte liten. Mamma säger att det är en Jack russel i miniatyrstorlek. DET kan jag hålla med om! Mycket roligare med kompisar i ens egen storlek så man kan leka ordentligt!

Anonym sa...

*skrattar* "Bogserad av galen Corso".. Ja, det har man ju blivit några gånger. Tur att de lyssnar när man faktiskt säger till på skarpen. Calle har verkligen lärt sig att Mamma är alfahonan.. Nu räcker det att visa hörntanden för att få äta ifred. :)