torsdag 7 februari 2008

Trauma

Jag höll på att dö idag!! Matte och jag var ute i skogen och luffade, ja det vill säga matte luffade och jag kutade som bara den. Det finns spöken i skogen dom står bakom träden och smyger på oss. Jag måste ragga och morra lite åt dom men matte hon märker inte alls att dom finns där. Sen gick vi direkt för att hämta posten för att matte ville ha Hundsport och sotaren skulle komma och då kunde vi inte gå så långt eftersom vi inte visste när han skulle komma. Vid brevlådorna träffade vi Tammy (grannens 7-åriga golden) Jag for som en skållad råtta sa matte, men jag ville ju bara leka. Jag hoppade på henne så hon välte, då blev hon arg. Hon fräste som en surkärring och jag blev jätterädd, fast jag var snart där igen. Det var lixom inte lika kul när jag inte fick tokröja med henne så jag strosade iväg en bit in i hästhagen, matte sa att jag inte fick men Lillemor hoppade in och jag struntade i matte. Det skulle jag inte ha gjort för stängslet fångade mig. Jag fastnade och det nöp mig flera gånger jättehårt. Jag ylade och gnällde och trodde att jag skulle dö och då släppte det. (eltråd)Jag fick ont i benet fast det gick över efter ett tag. Matte tröstade mig men Tammy bara skrattade. Där fick du lilla skitunge sa hon.Det var inget roligt att vara där längre så jag sa till matte; nu går vi hem. Det gjorde vi men jag är fortfarande alldeles skakis, kunde inte äta när jag kom hem. Sen kom sotarn han var svart som jag och luktade rökt lixom. Jag nosade han i rumpan hela tiden när han låg på knä och fixa i kaminen. Matte tyckte inte att det var ett trevligt uppförande så jag fick ett märgben för att något annat att göra. Ha ska nosa alla i rumpan som kommer hit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja man ska akta sig för hästhagar! Jag har också blivit påhoppad av ett sånt där stängsel. Ont som attans gjorde det! Sen finns det sånt runt kohagen också, bara så du vet det!!!

Anonym sa...

Va?! Blev du biten av staketet!? Fy så ohyfsat!
Hoppas du mår bättre nu!
Puss på nosen sötnötan!

Anonym sa...

*fniss* Min Matte säger att de där stängselna kan vara jättedumma.

Fick prova mitt nya fina gröna koppel idag, hujeda vad det gick! Så fort vi kom in på grusplanen kunde jag springa 8:or kring Mamma.. :)