söndag 24 februari 2008

Våra lördagsgäster

Vet Ni vilka som kom till oss i lördags? Lix och hans matte!!! Men vet Ni vem dom mer hade med sig-Bosse.....
Jag tyckte att Lille Lix var såååå fin och söt och ville leka massor. Men först skulle det tränas sa matte.
Vi kuta runt på åkern och lekte utställning men det var svårt att koncentrera sig. Sen skulle vi leka. Men då kom Bosse och la sig i. Han jagade mig och bet mig i örat. Jag blev ledsen och rädd och gömde mig bakom husse. Matte säger att vänta bara tills jag blir större då ska Bosse få på moppo. Men matte berättade för mig sen att hon och husse hade pussats med Lix i bilen när jag fick vara inne och han var en riktig pussgurka.
Bosse la nog nån slags förbannelse över våra mattar för båda blev sjuka. Jag tyckte så synd om min i morse när hon låg och skakade i sängen så jag gav henne mitt slemmiga märgben, jag bara la det i sängen lixom, hon blev inte så glad som jag trodde att hon skulle bli.
Lix matte är jätteduktig på att fota och vi fick några kort. Kolla!




Jag och min kamprulle, den får jag när jag har varit riktigt duktig.




Jag kutar och försöker se lite lömsk ut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skoj att leka av sig! Jag lade fram ett förslag till Lix att göra ngn form av schema för Bosse då han får hälsa på. Nästa gång kanske ni kan planera efter det?

Lena sa...

Vilken jättefin blogg Strega har och Grattis till framgångarna i ringen... från syster Minnie och Sig och Lena på Söder :)

Andra 19 sa...

Calle; bra idé, det ska vi göra.
Lena; Är det min syster? Jag vill gärna snacka med min syrra!!Har Ni nån blogg?

Lena sa...

Nej ingen blogg tyvärr. Ja det skulle va jätte kul, få se om vi är nå lika.

Anonym sa...

Den där Bosse verkar lite läskig faktiskt! Måste varit han som gjorde era mattar så trötta och dåliga!