fredag 11 april 2008

Det händer inte så mycket

Matte säger att det inte händer så mycket just nu, det tycker jag!
Igår hälsade vi på morrmorr i Nyköping, hon behövde lite hjälp av matte. Hon hade sålt nåt papper som man måste tala om för nåt verk. Så matte satte igång och hamra på en liten sifferburk och skrev en massa. Lilla hussen och jag försökte mest vara i vägen och lilla hussen pratar ju så mycket hela tiden så matte sa att det var lite svårt att tänka. Jag var tyst! Sen åt vi pizza, ja dvs de andra åt pizza och jag fick några kanter. Matte säger att jag får ont i magen när jag har varit hos morrmorr. Hon har mycket bättre käk än vad matte har iaf.
Idag har jag ätit en cigarr jag hittade i diket, den var inte så god. Det lixom luddade i hela munnen och jag kunde knappt andas. Matte bara garvar som vanligt. Sen blev hon sååå glad och började peka på marken jag sprang dit och kollade om det låg nån korv eller nåt där, men icke, bara några fåniga blå blommor, såg inte ens goda ut.
I morgon ska Kharma och jag träna våra mattar på fm, matte ska få prinskorv om hon kan gå ordentligt.
Husse är ganska stökig just nu för han har beredskap, asså det ringer mitt i natten när man drömmer som bäst, och då måste han rusa iväg och jobba??!!
Jag undrar jag vad matte skulle säga om nån ringde efter henne mitt i natten....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får inte heller mer än några kanter av mammas pizza. Hon säger att jag fiser om jag äter mer. Tror jag inte alls det! Och skulle det hönda så skulle det lukta lika gott som det jag stoppade i magen. Tror jag...

Anonym sa...

Jag tycker det är dåligt att du bara får kanter från pizzan, stackare. Du borde kräva att få mera. (Eller lägga på chamrmen, då kan inte de där tvåbenta motstå än) *Viftar nöjt på svansen* Ha en bra helg med mycket bus nu.

Anonym sa...

Haha! Det är bra Strega, man MÅSTE kolla om allt går att äta, annars vet man ju liksom inte vad man ska leta efter nästa gång man är ute! :D
Pusspåre sötnöt! Hoppas vi ses snart, för jag tror Bosse har flyttat nu. (jag håller tummarna för det //matte)