fredag 4 april 2008

Ditt och datt

När vi var på Lilla Sthlm så pratade min matte med min syrras husse. Han berättade att hon var åksjuk. Vad jobbigt det måste vara att må dåligt varje gång man åker nånstans. Min lilla husse mår dåligt ibland men han brukar få en tablett innan vi åker. Jag åker gärna i bilen men ibland spelar jag lite svår och vill inte hoppa in men med lite schysst godis så brukar det gå bra. Min husse har ju byggt en sååå fin bur till mig eftersom min matte tyckte att det blev så dyrt att köpa en. Min husse är så bra han kan nästan allt, utom att laga mat men det kan ju min matte istället.


Det är så skönt när det börjar bli vår men varför skriker träden? Är dom också glada, dom skriker och kviddevittrar och piper. Och en del träd heter "ekorren" för när Kharmas matte säger "var är ekorren" då tittar Kharma på ett träd som nog heter det. Det är jättemycket vatten i dikena och jag måste bara hoppa över dom men jag kommer inte riktigt över och plumsar i med bakdelen. Sen blir matte galen när jag går över sandhögen hem. Fniss!





Matte jobbar vidare på det perfekta kortet på mig. Här tränat jag uppställning alldeles själv, matte säger att det är på gränsen till gunghäst och jag säger; Hasta la vista, baby

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också åksjuk. kanske sitter det en del i huvudet med tanke på att jag har börjat dreggla nu så fort jag kommer för nära en bil...

Andra 19 sa...

Matte undrar om Ni har provat DAP-spray. Det sägs att det kan hjälpa.

Karina sa...

Oj, vad jobbigt att vara åksjuk :(
Fin du e på bilden tjejen...gunghäst...hehe, jag blir kallad bananen ;o

Anonym sa...

Åh, jag älskar att va i minimonstret o sova å kolla utsikten å lyssna på matte när hon sjunger... :)