tisdag 1 april 2008

Årets första huggorm

Idag gick matte och jag och hämtade posten. Det är ju så himla fint väder och det lixom rycker i tassarna och svansen. Jag skuttade hit och dit och visade matte vilka fina pinnar jag hade hittat. Sen hände nåt konstigt. Jag hade hittat lite gammalt hundbajs som luktade delikat och tjong, skrammel så fick jag en nyckelknippa i rumpan. Jag stirrade på matte och sa; vad kom den i från? Inte vet jag sa matte men den kommer en gång till om Du försöker äta bajs igen!!
Det var nog ett antibajsmonster som stod gömd nånstans. När vi var nästan hemma så vek jag av för jag såg en schysst pinne och tänk precis där jag svängde låg en sån där som ser ut som min svans, men som är elak på ögonen. Matte sa fula ord och sög tag i mitt halsband. Elaka svansdjuret slingrade in i buskarna. Matte måste fixa tabletter mot sådana där säger hon, vaddå är den sjuk?? Visar en bild på elaka svansdjuret från förra året.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Själv är jag ju otroligt fascinerad av ormar. Men samtidigt finns ju rädslan att Doriz ska bli huggen... Och här ska det finnas mycket orm säger de. Själv såg jag bara två förra sommaren.

Susanne sa...

Häj häj!
Jo nu försöker jag få ihop det igen.
Ni har ju massor med kul för er.
Extra kul med orm i trädgården ;-)
Må så gott!

Karina sa...

Ojoj...inte redan huggormar...usch.

Jepp dom tabletterna ska du ha med dig jämt i skogen :)

Ha det gott och hoppas vi slipper fler huggisar..

Anonym sa...

Antibajsmonster?! Iiiih! Det måste jag akta mig för... harbajs är ju delikat! :)
Hmmm... matte säger att hon ska skaffa en pillerburk till mig. Bara ifall vi träffar på en sån där huggis... Men asså, biter den mig, då biter jag tillbaka! Så det så! ;)

Anonym sa...

Åh, vi har också ett antibajsmonster! Det nöp mig i svansen förut när vi var ute..

De dära frässlangarna är riktigt läskiga, Mamma säger att jag INTE får smaka på dom.

Anonym sa...

Läbbiga djur... :(