måndag 21 april 2008

Morrmorr och husse i riset

Husse och grannen (Kharmas husse)har sågat ned en massa träd och husse "jobbar med veden" säger han nästan varje dag. Han försvann en dag i riset som Moses i vassen. Jag skulle leta reda på honom. De jäklans barren stack i näsan men jag hittade honom.

Morrmorr har kommit och hon skräms. I söndags morse kl 8.30 så låg jag och sov i soffan i godan ro. Då kom morrmorr ut från sitt rum, eller jag hade ju glömt att hon var där och dessutom hade hon en annan sovrock på sig. Så jag flög upp och varnade hela huset att nu var det fara och färde en skummis i huset. Jag hoppade över fotpallen välte fåtöljen och katterna flög åt alla håll för dom blev så rädda. Ja sen såg jag ju att det var morrmorr, men då hade alla vaknat redan. Det var den sovmorgonen det/matte

Lilla hussen hjälpte matte att tvätta bilen, men jag fick vara inne för att jag inte kunde förbli torr när dom sprutade vatten sa matte, hmmmpf ont förtal. Hur är det med barnarbete förresten?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Morrmorrar som byter utstyrsel får nog räkna med att få sig en utskällning... :P
Jag har typ ingen Morrmorr, men en mattemamma, hon är bra tycker jag. :)
Hoppas allt är bra med du!

Anonym sa...

Hej Strega! Jag heter "Jackpot" dessutom gör jag skäl för namnet. Jag är den som ser till att det händer något på kennel Beauty Nights. Min matte och din är gamla kompisar typ från stenåldern... Min Morrmorr ska också komma på besök. Då låter min matte mig göra lite som jag vill (aldrig annars) men mattes taktik går ut på att endast jag kan få henne att hålla sig härifrån ett tag. Det ska jag nog fixa, min mamma "Hippi" hon löper nu och jag är inte den som är den utan jag ställer så gärna upp *L*...problemet är bara att det är minst två låsta dörrar emellan oss, suck... Men jag kan i allafall sjunga såååå vacket och ibland får jag med mig min lillebrorsa Trofé i lite körsång och det måste väl vara bra att sjunga för full hals för sin mamma. Nospuss från "Jackpot"!

Andra 19 sa...

Lix: vad dom än heter så är dom bra eller hur!!
Jackpot: Oooiiiii, matte säger att Du är jättesnygg. Och långhårig.....Min matte kommer från stenåldern så det stämmer att hon har känt Din matte såååå länge. Sjunga, vad fint jag har bara sjungit en gång när matte sjöng före. Pusspåreockså