måndag 7 april 2008

Fästing

Idag när matte klappade mig så lixom stelnade hon till och började krafsa mig i pälsen. jaså dom är här nu sa hon. Öhh jag fatta typ inget. Så gick hon och hämtade en liten manick och började krafsa med den på mig, också nöp det till och vet Ni det satt ett djur där!!!!! En fästing sa matte. Den hade bitit sig fast på mig. PÅ MIG!! Så äckligt!! Ska man inte kunna gå runt som man vill utan att bli attackerad av små djur som bits. Matte ska åka till medoxinaffären och köpa medel säger hon. Bra säger jag!! Och klia gjorde det också, hmmpff.
Jag var på kalas hos Kharma i lördags, ja hela familjen var ju med. Jag fick ligga i hallen bland gummistövlarna för Kharma var inte på partyhumör. Men ibland var det någon som kom och klappa på mig lite så jag hade det rätt bra ändå.
Igår trodde nog Kharma att jag var en säl hon som ett jehu med ett vedträ i högsta hugg, jag trodde att hon skulle klubba mig men hon veka av som tur var. Hon gillar att skrämmas den där Kharma. Fast matte säger ju ibland att jag är hennes lilla sälunge, sååå jag vet inte riktigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uche för fästingar. Jag fick en häromdagen som "mamma" fick plocka bort från mig. Varför ska fästingar vara dumma och bita sig fast för? De är otäcka.

Anonym sa...

Ja, visst ser de små liven ut som sälkutar när man drar bak öronen på dem! :D

Fästingar är ett otyg. Hittills har vi inte haft några här, men det kommer nog tyvärr..