lördag 29 mars 2008

Utställning och tjuvjakt

Hejhej
Idag har vi varit i Sollentuna på inoff. Det var jättekul, jag busade med Branco han är så mysig. Luca och Apollonia var där och Appisen sopade hem både BIRet och blev BIG-3. Den lilla sockerungen. Matte var glad som vanligt och jag fick en 1:a, HP och fin kritik, här kommer den:

Fem.tikvalp. Välskuret huvud, bra bett, välburna öron. Markerad manke, välformad bröstkorg bra djup för åldern. Välansatt svans, tillräckliga vinklar, bra benstomme, fina tassar. Trevligt temprament. Rör sig med svikt och bra steglängd.

När vi kom hem tog vi en repa i skogen, det går ju äntligen att gå där igen. Kharma och jag lekte. Jag tog en stor pinne och skulle göra som Kharma gör, morra när hon kommer i närheten. Men nåt gick snett, hon kom ångande och sa; SLÄPP, jag äger alla pinnar i skogen. Tja jag tänkte en millisekund och så släppte jag. Men det är lite orättvist, visst!
När matte och jag var ute senare så såg vi en ficklampa på åkern som kom mot oss. Jag morrade och matte försökte lysa. Men den gömde sig. Matte sprang in och ringde Lena och Kharma. Jag och Kharma skulle spåra om det fanns nån där, nåväl, Kharma skulle. När Kharma kom ut ur sitt hus då såg inte hon att det var jag så hon hoppade på mig och lät som ett vilddjur från Andra sidan, huwa. Vi smög runt i mörkret, Kharma sprang runt och snusade, jag måste stanna och vakta mattarna så ingen kom och tog dom (eller hur lilla mörkrädda fegis!!) Jag spårade minsann också!!! Men vi hittade inget, inte ett spår. Morrmorr sade i teflonen att det var nog en elva, elva st vaddå???

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wow!
Visserligen har min gammelhusse surrat något om att det är fotbollspremiär snart. Men att ni har ett helt fotbollslag på åkern, en hel elva liksom. Det är ju sketa coolt. Då har man ju 11 gubbar som man kan spela boll med ;)

Sen, om vi träffas någon gång...då kan alla pinnarna i skogen få vara dina. För jag gillar inte pinnar så mycket, så du får mina med :D

Ha det gott Snäckan!

Anonym sa...

Hej Pia!
Grattis till fint resultat och fin kritik.
Jag tror inte att det var någon från mig i Sollentuna.
Ha det gott!!!
Kram Annika

Anonym sa...

Hmmm... jag måste nog säga att den dära domarn hade lite fel... "Bra bett?" Nä, Bosse säger att det inte känns alls ditt bett... ;)
Elva? Matte säger att det är en gubbe mer än två femmor. Jag hajjar ingenting men det är säkert hockey hon snackar om... Hon brukar göra det nämligen...
Hare gott pinglan!

Karina sa...

Grattis till fint resultat :)
Tjuvjakt låter ballt...ring mig nästa gång, så ska jag sniffa upp dom ;)

Ha det gott tjejen