torsdag 20 mars 2008

GLAD PÅSK

På Er!!

Jag frågade matte om jag kunde få en egen kyckling men matte sa att det var ingen bra idé. Dom är så små och jag är så stor. Men jag har sett på TV att om man är väldigt stor så måste vara väldigt snäll. Och det är jag. Matte säger att vi ska ha hönor nångång så då får jag en egen kyckling.
Häromdagen åt jag upp en hel tub med salva, den var god, den smakade som matte. Hon var inte hemma så jag saknade henne lite. Morrmorr var hemma men hon såg inget förrän den var slut. Matte var orolig att jag skulle få ont i magen men det var inte så farligt jätteljust bajs och lite vita plastbitar sen var det klart.
På lördag ska jag på utställning, på Älvsjömässan. Ska bli kul att träffa SnyggJago igen och det kommer 29 st såna som mig och en massa andra hundar, kul. Morrmorr och lilla hussen ska med.
Matte säger att påskharen kanske kommer med påskägg, hoppas att jag får ett......

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma säger att påskharen kommer med ett ägg till mig. Hoppas det är lika stort som mitt blå bauta-plastägg!
Glad påsk!

Karina sa...

Glad Påsk tillbaka :)
Jepp, hoppas jag får leta efter ägget..*s*

Håller tummarna nu imorgon :)

Sofie sa...

Lycka till på lördag! Jag får inte följa med.. Men min familj kommer och tittar.
/
Branco

Anonym sa...

Glad Påsk till er med! :) Man har ju redan tjuvstartat en hel del med både god mat och godis... ;) Lycka till på utställningen på lördag, vad kul med så mycket konkurrens. Vi håller tummar och klor för Tösabiten förstås. :)

Anonym sa...

Lycka till i morgon på utställningen!
Kram Annika med flock:-)

Anonym sa...

Glad Påsk!
Jag skulle vilja ha ett stort påskägg med massa godis och en hare i... :)
Undra just om jag kan få ett av matte? :)