onsdag 12 mars 2008

Morrmorr

Har kommit i går. Matte säger att jag inte kan bete mig när hon är här. Vaddå då det funkar ju. Jag lägger huvudet på sned med den snälla frisyren och får en kaka. Jag gnisslar och knorrar i närheten av köksbordet och morrmorr hör det direkt och tycker synd om mig. Matte fräser bara. Fast idag var min matte bäst!! Hon kom hem med 24 kilo färskt foder!!!! Stooora hamburgare bara till mig. Lilla hussen ville också ha hamburgarna men icke, dom var till mig....
Vi var ute och busade i skogen med Kharma och såg en hoppedjur (rådjur), Kharma kuta efter men jag hajjade inte riktigt varför. Det såg ju inge gott ut, benigt och grått och tråkigt. Sen mötte vi en häst, huwwa dom är läskiga, blåser ur nosen på mig. Den hade en gul lysfilt på sig, det var rätt tufft, sån kanske jag skulle ha. Sen när vi kom hem då gjorde matte pannkakor, mmmmmm. Och sen fick jag hamburgare och jämrans vad gott det var. Om jag fick sånt käk varje dag skulle jag också äta ordentligt. Matte säger att jag ska få det, lite varje dag. Världens bästaste matte!!!
Det har flyttat in ett odjur hos grannen. Varje morgon asatidigt(kl.7.00)så vrålar det. Sen svänger det sin stora snabel omkring och äter jord och sten. Gul är den och läskig. Jag måste försvara familjen mot det här farliga odjuret så jag morrar och skäller. Matte muttrar i täcket att jag ska hålla truten, men hon förstår inte att det är fara och färde, det kan ju komma till oss........hur man ska man få dem att förstå???

5 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vicka konstiga djur ni har hos er! Bra att du vaktar mot de, men att få mattar att hajja att det är fara å färde... Jag har inte heller listat ut hur man gör än. :)
Jag har en lysväst när det är mörkt, då syns man skitabra! :D

Anonym sa...

Hej på er! Kikar in i er skojsiga blogg :-). Och Atlas håller med Strega om att såna konstiga stora gula djur måste man vakta familjen mot... Här byggs det hus på granntomten och oj vad mkt skumt det händer då.

Anonym sa...

Här finns också konstiga monster! De bor på granngården där de bygger om. Undrar varför de ska ha så konstiga djur?!

Jag har sagt till mamma att jag också vill ha hamburgare. Men hon muttrar något om att det är jobbigt när frysen står i ladan. Men hallå?! Jag kan ju äta upp dem på en gång ju! Då behöver de inte vara i ladan.

Anonym sa...

Huvva... Ja, det låter som att du får hålla ett öga på den dära gulsnabeln! Jätteläskigt. Färsk mat är det gottaste! Min mamma brukar läska till det med nöthjärta åt mig... :D

Karina sa...

Ni är utmanade :)...läs min blogg..*s*