söndag 16 mars 2008

Lördag

Min morrmorr har börjat tycka att det är så roligt att gå ut med mig i koppel. Hon säger att jag är sååå lydig och förstår allt hon säger. Nu är det ju så här; att jag går ut med henne för att hon kan ju inte gå själv i skogen hon kanske inte hittar hem. Hon är rätt lydig själv också.
Husse har tagit fram en stoor myrslok från garaget idag, den lät jättehögt och blåste på löven. Jag försökte bita den i näsan men den blåste så hårt på mig så det gick inte. Den gillar nog också pinnar för den samlade ihop alla i en hög, bara för mig att hämta där. Husse tyckte att pinnarna skulle ligga kvar där, men hallååå alla pinnar är ju Stregas pinnar, var vi inte överens om det????
Var över hos Kharma en sväng, den gula snabelmaskinen stod där och sov. Men jämrans var lerigt det var där. Vi turades om att rulla i leran det var kul!!!
Husse gör konstiga saker för jämnan, idag smörjde han in maten med brun salva och stoppa in den i en röklåda. Sen stod han där och stirra, jag med! Jag stirra på husse så han inte skulle hitta på något annat hyss och på röklådan så att inte maten skulle brinna upp. Husse och jag , vi fixade det där, för helt plötsligt så fiskade han upp maten och den luktade sååå gott. Undrans om man kan stoppa in mina hamburgare där???
Sen fick jag smaka av morrmorr, henne kan man lite på. Och det var verkligen sååå gott. Kolla själv på bilden!! Matte säger att den blev lite suddig för att hon skrattade, åt vaddå??
Hoppas att Ni ser den superlånga dreggeltråden som hänger /matte

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart... Här dregglas det allra mest efter grönsaker och frukt. Ja, ok, rått kött är underbart att sätta tänderna i.

Anonym sa...

Ooooh! Jag vill också ha en sån dära röklåda! :D
Ska be matte att hon fixar en!

Anonym sa...

Fattar inte att de där människorna är så svåra att få att gå fint i koppel!

Anonym sa...

Challe har inte lärt sig att "göra trådar" av saliven ännu. ;)
Och vi är rätt glada för det faktiskt. *ler*
Ha det gott, fina tjejen.
Lotta

Anonym sa...

Jag förstår att matte blev skakig när hon såg det dregglet...hi hi.
Så vill jag önska er en GLAD PÅSK!
Kram Annika

Anonym sa...

ååå så synd att vi går olika dagar i Stockhom. Vi ska ställa på söndag. Det är för långt för mig att bara åka och titta,, jag har ca 23mil nu sedan jag flyttade. Annrs skulle jag kommit och tittat på Strega...man e ju nyfiken på damen.
Kram Annika