lördag 22 mars 2008

Utställning

Nu har vi varit på utställning fast på ett annat ställe, Älvsjömässan. Matte virrade runt i morse och fixa och dona med utställningsvagnen (en gammal DraMaten som jag har snott, lånat av svärmor)
Morrmorr och lilla hussen var med. Vi träffa SnyggJago, BråkSotos och en jättearg tant som heter Azurra. Och en massa andra hundar. En bodde prcis vid mig han heter Lotus, mmm goding.
Jag fick ett andra pris och ett blått band men matte tyckte att kritiken var bra ändå så hon skriver den här.
8 months old. Corr.size. A little bit light construction. Excellent skull and stop. Muzzle not strong enough. Corr. neck. Topline not the maximum. Corr bones. Good angulation and tail. In movement in the forequarters the shoulder not correct enough. Good character. Promising.

Matte retar mig lite för att jag inte har tillräckligt stark näsa men snygg svans. Fast domaren sa till mamma att jag behöver växa på mig lite men att det fanns gott hopp för framtiden.
Morrmorr var så stolt över mig för at jag var såååå snäll när matte sprang runt och handlade. Tror Ni att jag fick någon god kaka för det, näpp. För att det var chokladkaka, varför envisas dom med att ta med kaka som inte jag kan äta.
Men vet Ni vad jag fick av matte....en spårsele, lina och två fällar varav en rosa som lilla hussen valde. Tack!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker det var bra beröm jag! Min matte har aldrig tagit med mig på utställning. Hon säger att det skulle bli synd om de andra hundarna om jag var med. Så jag måste ju vara skitasnygg! (Eller så skulle hon bete sig så illa att de andra hundarna hade blivit rädda kanske /matte)

Karina sa...

Gött tjejen, att vinna e inte allt ;)Kritiken är juh fin fin :)
Precis, du har lite tid att växa också. Men oj vad fina saker du fick, kul :)

Kram och ha det gott

Anonym sa...

Jäklars du! Det låter ju riktigt bra! Värsta kul att få det skriftligt. Att man är snygg liksom! :)
Ni är utmanade i min blogg förresten! :)

Anonym sa...

Du skötte dig jätte fint och lyckades ju t o m att överleva Azurra! Grattis!
Ett blått band i valpklass är en andra placering. Det är ju ingen kvalitets bedömning i valpklass. Så jag tycker att det är alldeles jätte bra!
Tacka matte för dom så vanligt supergoda mackorna!

Andra 19 sa...

Doriz: det tror jag med för Du är ju så himla snygg!!
Karina: matte tycker att det är kul att åka på utställning om vi vinner eller inte är inte så noga.
Lix: Jo visst är det, häng med nångång.
Kia: Jag ville gärna busa lite med Azurra, tur att Du avrådde. Nästa gång det blir kakor gör dom utan choklad så kan jag hjälpa till att äta upp dom.