fredag 5 december 2008

Duntäcken, städning och hussetid

Asså det var inte meningen. Matte hade lagt in ett duntäcke i bilen och ena hörnet lixom fastnade i min mun. När matte öppnade så utbrast hon; men vad har Du gjort, du ser ut som en kyckling. En mycket olycklig kyckling som Ni kan se på bilden. Det var ju pälsen av tiotusen kycklingar i det där täcket och massor fastnade inuti min mun och på mig. Inte så bra.

Matte säger att jag har ätit mig i form för utställningen i morgon. Ska väl hoppas att domaren inte tycker att jag ser ut som en speta.

Husse och jag brukar ha kvalitetstid på kvällarna när matte ligger och läser sin tråkiga bok utan bilder. Vi kollar på TV och schillar i soffan. Ibland har husse kex i byxorna......och matte som undrar varför jag inte vill äta frukost ibland.....
Igår hände nåt traumatiskt. Vi åkte hem till Annelie och fikade lite, jag fick en korv. Ni vet Annelie är ju en riktig bra hundmänniskokompis, asså hon vet hur jag tänker. Hon fattade direkt att jag ville ha mer korv. t.ex. (ja det var ju svårt eftersom det blev en pöl där du satt)
Men helt plötsligt så gick vi in i badrummet och hon började bada mig, jag som trodde att hon verkligen fattade vad vi jyckar tyckte om. Jag försökte säga flera gånger att det räcker nu jag går härifrån nu, men hon bara gnuggade. Men sen var det inte så farligt för jag fick mer korv och en rolig krabba som jag massakrerade. Trött blev jag iaf för jag snarkade i bilen sa matte. Skulle jag aldrig erkänna. Matte var jätteglad iaf för att hon hade fått hjälp att bada mig.
Idag har matte och jag städat och fixat för ikväll kommer hon, lillasyster
Matte har kört snabeldraken och fixat en sovbur till Grazia, jag har bäddat den med rosa fäll så den blev jättefin.
Håll tummarna nu för i morgon!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, de är luriga de dära täckena! Bara kastar sig in i munnen på en! ;)
Jag tycker du har skitasnygg form stumpan, hoppas du vinner massa priser imorrn!
Bada... *ryser* Fyyyy tusan! Men jag ska be matte klappa dig och nosa på dig massor imorrn så är det nästan som att jag också träffat dig! :)
Vicken bra syrra du är, som bäddar fint till din lilla skruttvappesyrra som kommer. :)

Karina sa...

Du e kanonfin..ingen speta tycker jag iallafall :)Hur gick det idag? :)
Va har du fjädrar i dina täcken ? Skulle inte vilja ha de i munnen jag ;)

Bada...ååååååååååhhhh, det som är det mysigaste jag vet :)
Nu väntar jag ivrigt på att få se lillasyrrrrrrran....

Kram på dig snyggtjejen