söndag 21 december 2008

God Jul allahoppla


Det här vårat julkort! Lillsyrran har ju inget tålamod alls. Matte satt mig och lilla hussen i soffan, gissa vem som satt kvar tio sekunder senare, jo jag. Matte har lärt mig att om hon säger stanna så stannar jag. Det har ingen annan fattat. Var lillesyrran var? Jo matte försökte trä på henne den där snygga julhalsduken som hon köpte till mig, det stod 70 cm på den men den räckte inte runt mig lixom. Lilla hussen har ju småkryp i brallorna så han hoppade omkring på golvet. Till slut så fick han stränga order att sätta sig och fick sen ta ett redigt strypgrepp på syrran för att matte skulle kunna knäppa några kort, sen tog batteriet i kameran slut. Nåväl jag tycker det blev ganska snyggt. Vi hade ju inga katter som ställde till det i år.
Nu hostar kråkungen också, hon håller på att kräkas varje gång och hon siktar på mig, uhhrkk.
Igår satte hon läpparna på en färgklick, hon blev för söt med vitt läppstift, kamera? Nää naturligtvis inte. Matte och husse har hållt på med spackling och målning och vi får inte vara med. Spackel som är så gott. I morgon kommer morrmorr och på tisdag kommer mattekusinen, sen är det jul säger matte. Undrar hur det blir det.....

5 kommentarer:

Karina sa...

Ni är kanonfina allihopa :)
Ha det nu så himla bra på jul och ät inte förmycket bara. Hoppas hosatn snart ger med sig :)

Kram i massor från oss

Anonym sa...

Mäh! Taskigt att försöka sikta på dig!
Bra att han höll i henne, hon ser ut att kunna rinna ur bild när som helst ju! :P
Käckt med läppstift men synd att kameran var trött... :)
Kramas på er!

Anonym sa...

Jättefint kort blev det! Fast när jag läser om din lillsyrra så tror jag inte jag vill ha nån längre. Hon låter änna läskig den lilla!
Hoppas ni får en härlig jul
Julkramar från oss!

Anonym sa...

Jättehärlig blogg! Superkul läsning och roliga bilder på finfina vovvar! God fortsättning önskar en flock i Nynäshamn (vars husse jobbar på samma jobb som eran husse)
P.S. Hittade ingen gästbok att skriva i. D.S.

Andra 19 sa...

Karina; tack, det gick bra vi åt massor. Hostan är borta nu.
Lix; jag visst är det
Doriz; Äh hon är cool, men tuff.
Amazing Selmas; Hej och välkommen!! Nä vi har ingen gästis än men snart blir det hemsida. Husses jobbarflock, coolt!